کد خبر: ۶۷۴۵
عاطفه سعیدی‌نژاد تأکید کرد:

لزوم ایجاد عرصه کنشگری برای نوجوانان در جهاد تبیین

مدیرکل امور بانوان تبلیغات اسلامی گفت: قشر مذهبی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین باید وارد میدان شوند و یکی از سرمایه‌ها در این زمینه نوجوانان هستند که باید کنشگر باشند.
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

لزوم ایجاد عرصه کنشگری برای نوجوانان در جهاد تبیین

به گزارش پایگاه خبری نهضت،، نشست کارشناس امور بانوان و خانواده استان اردبیل با حضور« عاطفه سعیدی‌نژاد»، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام« قاسم جعفرزاده»، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، مدیرکل بانوان استانداری، مسئول حوزه های علمیه استان و اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم،« سارا حقی»، کارشناس فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل به تشریح بخشی از فعالیت گسترده‌ای که در حوزه بانوان انجام شده پرداخت و گفت: به منظور ایجاد زمینه برای مشارکت بیشتر بانوان در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین جلوگیری از موازی‌کاری با  امور بانوان استانداری، حوزه علمیه، قرارگاه فاطمه زهرا(س) و ... تعامل خوبی برقرار شده است. در زمینه تبیین در حوزه عفاف و حجاب ، حریم خانواده و ... ویژه نوجوانان و جوانان در قالب دختران حاج قاسم یا مهرواره بانور برنامه هایی در دست اجراست و در این راستا کانون مبلغات تبیین ایجاد کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام« قاسم جعفرزاده» مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به چند نکته محوری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: نکته اول فرهنگ درست دیدن صحنه است که باید اتفاقات را درست ببینیم و تحلیل کنیم. یکی از مواردی که در حوزه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد این است که مسئولان و متولیان فرهنگی شناخت درستی از تحولات و اتفاقات پیرامون خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه این موضوع به کرات در جلساتی که در مناطق مختلف با حضور مسئولان فرهنگی برگزار شده مورد تأکید قرار گرفته، افزود: مسئولان فرهنگی در حوزه‌های مختلف باید شرایط را رصد کنند و نقاطی که دشمن هدفگذاری کرده را به نهادهای مختلف گزارش دهند به عنوان مثال بحث تربیت را حوزه و دانشگاه بر عهده دارند و بعد از درست دیدن و رصد کردن شرایط باید برنامه‌ریزی اتفاق بیافتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل معتقد است که ترسیم مسیر مهمتر از برنامه است و باید مدل و الگویی ترسیم کنیم که زن در عین حال که در جامعه حضور دارد و به عنوان کنشگر اجتماعی فعالیت می‌کند، محور خانواده باشد و از آسیب‌ها هم به دور باشد و بر اساس تقوای الهی حرکت کند.

وی تصریح کرد: مخاطب ما دانشجویان و دانش‌آموزان هستند که باید با آنها ارتباط خوبی برقرار شود. متأسفانه یکی از آسیب‌ها در حوزه فعالیت‌های بانوان این است که غالب برنامه‌ها برای بانوان به سمع و نظر عموم بانوان نمی‌رسد و این همان نبرد تمدنی دشمن است. در کشور هرجایی اطلاع رسانی صحیح فرهنگی صورت گرفته، اثرات مثبت آن مشاهده شده است.

عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نهضت پیشرفت به دنبال این است که به مسیر انقلاب سرعت ببخشد و جریان های مردمی را پای کار انقلاب بیاورد، گفت: این همان جریانی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن با عنوان حلقه‌های میانی نام بردند، یعنی درواقع مردم باید مسئولیت‌ها را در ساحت راهبری جامعه بپذیرند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دستاوردهای زیادی در حوزه تمدن‌سازی داشته‌ایم، اما دستاوردها در حوزه سخت‌افزار بوده و در حوزه نرم‌افزار عقب هستیم، عنوان کرد: گاهی اتفاقات مایه بیداری می‌شود تا ظرفیت‌ها را جدی بگیریم. ما در حوزه زنان مدعی هستیم و غرب باید پاسخگو باشد و یکی از موارد که می شود غرب را رسوا کرد بحث بانوان است.

سعیدی نژاد افزود: ایام فاطمیه می‌تواند فرصت ویژه بانوان باشد. امروز مسأله اصلی جامعه، حوزه بانوان است و ما الگوهایی مثل حضرت زینب(س) داریم که به خاطر مأموریتی که داشتند همراه برادرشان به کربلا می‌روند و این همان نگاه آزادمنشانه و مقتدر به زن است که نیاز زن امروز ماست. ایام محرم و فاطمیه فرصت تبلیغی است که متأسفانه کارآمد استفاده نکرده‌ایم و فقط به روضه اکتفا شده است. باید نقش این بانوان بزرگوار را در جهاد تبیین معرفی کنیم که جان خود را در این مسیر فدا کردند. درواقع این ها همان نگاه هایی است که زن امروز به آن نیاز دارد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حضور در مدارس و ارتباط با نوجوانان یکی از ظرفیت‌های جدی است. 14 میلیون نوجوان داریم که از طریق آنها می‌توانیم با خانواده‌ها ارتباط برقرار کنیم. نوجوان امروز، توانمند و پیشرو است و کافی است عرصه کنشگری برای او ایجاد کنیم که به نفع انقلاب اسلامی بتواند کنش شکل دهد.

وی بیان کرد: دشمن جنگ رسانه‌ای می‌کند و ما هم باید کارویژه خود را بدانیم. قشر مذهبی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین باید وارد میدان شوند و یکی از سرمایه‌ها در این زمینه نوجوانان هستند که باید کنشگر باشند.

سعیدی‌نژاد عنوان کرد: ما کمبودی در حوزه محتوا نداریم اما مسیر دسترسی ایجاد نکرده‌ایم. باید مجموعه نیروی انسانی و هزینه‌ها را پشتیبان مدرسه کنیم و به آموزش و پرروش کمک کنیم از این فرصت ویژه استفاده کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار