کد خبر: ۶۷۵۵

تربیت قرآنی در اولویت مراکز قرآنی قرار گیرد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر لزوم توانمندسازی تربیتی مربیان مراکز و توجه ویژه به مباحث تربیتی قرآن‌آموزان در کنار مباحث مهارتی تاکید کرد.
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام حمید حسنی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان،  در نشست با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان خدابنده به تشریح طرح‌های ملی و رویکردهای جدید سازمان دارالقرآن پرداخت و اظهار کرد: حفظ عمومی و حفظ موضوعی، طرح ملی تدبر، نهضت ملی تربیت مفسر و ترویج تفسیر قرآن، تاسیس حوزه علوم و معارف قرآنی و تاسیس دارالقرآن مساجد، از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم است.

وی در ادامه به طرح‌های استانی و فعالیت‌های اداره قرآنی زنجان اشاره کرد و متذکر شد: طرح توانمندسازی مربیان در حوزه‌های مختلف تربیتی و قرآنی، طرح جمع‌آوری قرآن کریم، طرح ویژه روستا، لزوم تکمیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی مراکز قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره امور قرآنی است.

حسنی در ادامه به وظایف و برنامه‌های مدیران قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: مستندنگاری، اطلاع‌رسانی، ارتباط‌گیری، کادرسازی، توانمدسازی، مباحث مالی و حقوقی و برنامه‌های عمومی اعم از هیئت قرآنی، مواسات، جلسات قرآن و برنامه‌های خاص اعم از کلاس‌ها و دوره‌ها، از مهم‌ترین وظایف مدیران موسسات و خانه‌های قرآن است.

این مسئول با تاکید بر لزوم توانمندسازی تربیتی مربیان مراکز و توجه ویژه به مباحث تربیتی قرآن‌آموزان در کنار مباحث مهارتی، خاطرنشان کرد: تربیت قرآنی خانواده‌ها را از گزند بسیاری از آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار