کد خبر: ۶۸۱۹
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبرداد:

با تأسیس دو خانه قرآن در زنجان موافقت شد

حجت الاسلام حمید حسنی گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تأسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت و در راستای توسعه و ایجاد فضاهای قرآنی در سطح استان، با تأسیس دو خانه قرآن در استان زنجان موافقت شد.
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تأسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت و در راستای توسعه و ایجاد فضاهای قرآنی در سطح استان، با تأسیس دو خانه قرآن در استان زنجان موافقت شد.

وی اظهار داشت: خانه قرآن روستایی الزهراء با مدیریت مهین غفاری در روستای آبی سفلی از توابع شهرستان خدابنده و خانه قرآن حلیه الجنه با مدیریت حسین جوزی در منطقه بیسیم زنجان تأسیس می شود و مدارک این دو خانه قرآن جهت صدور پروانه فعالیت به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال شد.

حسنی محور اصلی فعالیت این خانه های قرآنی را آموزش های عمومی قرآن کریم، اعم از قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام کرد و افزود: هدف از تشکیل خانه قرآن نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن در بین خانواده‌ها و آحاد مردم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است و در این مراکز قرآنی علاقمندان به قرآن کریم در گروههای سنی مختلف زیر پوشش آموزشهای قرآنی قرار می گیرند.

وی در تعریف خانه قرآن عنوان کرد: خانه قرآن و عترت تشکلی مردمی است که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی توسط اشخاص حقیقی مطابق با مفاد دستورالعمل مربوطه در شهرها و روستاها تاسیس می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار