کد خبر: ۶۸۴۶
با معرفی گروه‌‌‌‌‌های برتر؛

هفتمين رویداد پیشگام كشور در استان سمنان به ايستگاه آخر رسيد

سمنان از هفته گذشته میزبان هفتمین رویداد پیشگام در کشور بود رویدادی که تاکنون در پنج استان ایران اسلامی برگزار شده و در برخی استان‌ها، دور دوم آن با استقبال خوب گروه‌هاي شرکت کننده همراه است.
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

هفتمين رویداد پیشگام كشور در  استان سمنان به ايستگاه آخر رسيد

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، رویداد پیشگام در واقع یکی از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی است اين رویداد؛ میدان واقعی حل مسئله برای جوانان مستعد استان است که در آن طی مدت زمان ۱۶ روز پس از برگزاري دوره؛ گروه‌های حاضر در رویداد به کمک اساتید مجرب در حل مسائل ملی، مسیر حل‌مسئله را  در ميدان طی خواهند کرد. گروه‌ها بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی به انتخاب خودشان یکی از مشکلات استان را انتخاب كرده و سپس با توجه به آموزش‌هایی که گذرانده‌اند و کمک اساتيد تلاش خواهند کرد که آن مشکل را اثبات و علت‌های اصلی آن را شناسایی و در نهایت با تولید راهکار و ارائه برنامه، مسیر حل مسئله را طی کنند اين در حالي است كه امکان حضور فردی در اين رویداد فراهم نبوده و ثبت‌نام شرکت‌کنندگان بايد به صورت گروهي و در قالب گروه‌های ۳ یا ۴ نفره انجام شود. این بار رويداد پيشگام به همت اداره كل تبليغات اسلامي به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

رويداد پیشگام  در سمنان كار خود را هفته گذشته به‌صورت رسمی آغاز کرد و گروه‌‌‌‌‌های شركت كننده در مرحله نخست به اثبات مسئله‌هایشان پرداختند. «مقوله مهاجرت روستاییان، فقدان وجود رشته‌‌‌‌‌های مختلف دبیرستانی در مناطق کمتر برخوردار استان، حجاب و عفاف، آب و خشکسالی و… » از مسائل مطرح شده در اين رويداد بودند كه گروه‌هاي شركت كننده در دو روز نخست با نظارت اساتید برتر پیشگام در سطح ملی، به اثبات آنها پرداختند.

در مراسم اختتامیه رویداد پیشگام  سمنان مقام بهترین طرح براي رفع مشکل به گروه «شهید عباس مطیعی» رسید و در بخش گروه‌هاي پرتلاش؛ گروه‌هاي «مهدی محب شاهدی و علامه حائری سمنانی» مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین رتبه پنجم  رویداد به گروه‌هاي «شهید صادقی شهمیرزادی و شهید کاظم موسوی» اختصاص یافت.

رتبه چهارم مشترک رویداد پیشگام سمنان به گروه‌‌‌‌‌های «سرداران شهید عرب عامری و شهید غنیمت پور رسید» و رتبه سوم نیز به صورت مشترک سهم  گروه‌‌‌‌‌های «بایزید بسطامی و شهید روحانی حیدرعبدوس» شد. در رتبه دوم مشترک رویداد پیشگام استان سمنان از گروه‌‌‌‌‌های «رفعت سمنانی و شیخ ابوالحسن خرقانی شاهرود» تقدیر به‌عمل آمد و در نهایت مقام اول مشترک پیشگام نیز به گروه‌‌‌‌‌های «شهید محمد علی مشهدي و فروغی بسطامی» رسید.

 

سازمان تبليغات اسلامي با برگزاري پيشگام كار بزرگي انجام داده‌است/  70 درصد شركت كنندگان پيشگام استان سمنان، بانوان هستند

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در حاشیه مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه قرآن کریم توصیه‌هایی به مسلمانان دارد که یکی از آنها تقویت قوا است، تاکید کرد: تقویت البته صرفاً به معنای نظامی نیست بلکه بخش‌‌‌‌‌های مختلف نظامی، علمي، اقتصادی و …  يك كشور باید تقويت شوند اين در حالي است كه تقویت در تمام رشته‌ها از تقویت علمی جوانان کشورمان، نشأت مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری رویدادهایی از این دست  که جوانان ما را در مسئله‌یابی و حل مشکلات از لحاظ علمی، قوی می‌سازد؛ كار بزرگي انجام داده است، ابراز کرد: رویداد پیشگام یکی از عرصه‌هایی است که می‌تواند ما را در تولید فکر و علم،  تقویت كند و بسيار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اين موضوع كه بخش اعظم حاضران رویداد پیشگام را جوانان و بانوان تشكيل مي‌دهند اذعان داشت: 70 درصد شركت كنندگان، رويداد پيشگام استان سمنان، بانوان بودند اين موضوع نشان مي‌دهد كه تا چه اندازه  بانوان اين استان دغدغه رفع مشكلات مردم و پيشرفت  استان را دارند.

 

وزارت علوم از طرح‌ها و ایده‌‌‌‌‌های رویداد پیشگام، حمايت می‌کند

محمد مهدی ذوالفقار زاده، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز با بیان اینکه دانشگاه محیط آزمون و خطا برای حل مسائل کشور توسط جوانان است، گفت: فارغ از موضوعاتی که گروه‌ها در آن حوزه فعاليت می‌کنند و فارغ از نتیجه‌ای که در این رویداد به‌دست مي‌آورند، وزارت علوم از طرح‌ها و ایده‌‌‌‌‌های رویداد پیشگام، حمايت می‌کند.

ذوالفقار زاده گفت: رکن اصلی رویداد پیشگام، ترويج مسئولیت‌پذيري و حل مسائل استان به‌دست جوانان است اين در حالي است كه حل مسائل کشور توسط جوانان، رسالتي بزرگ است و وزارت علوم نیز وظیفه خود می‌داند که از این دست فعالیت‌‌‌‌‌ها با تمام توان حمايت کند، همچنين امام راحل (ره) فرمودند که «دانشگاه محل تحول است» لذا اگر در دانشگاه حل مسائل به جوانان آموزش داده شود، امید خواهیم داشت که در آینده، کشورمان توسط جوانان به تعالي برسد.

 

منطقه محروم بيارجمند، دارای ظرفیت‌‌‌‌‌های عظیم نیروی انسانی و نخبگانی است

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پایان اين مراسم اظهار داشت: این رویداد توانست از تمام نقاط استان حتی مناطق کمتر برخوردار، جوانان دغدغه‌مند را دور هم جمع کند تا درباره مسائل استان راهکار ارائه دهند، همچنين «بخش مرکزی توران بیارجمند» یکی از محروم‌ترین بخش‌‌‌‌‌های استان سمنان، میزبان کانونی به‌نام «نورا» ویژه دختران است که با حضورشان و کسب رتبه اول در پیشگام نشان دادند با کمترین امکانات می‌توان کار‌‌‌‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعي انجام داد.

وی  ادامه داد: انتخاب یکی از دو گروه برتر رویداد پیشگام از بیارجمند و از بین دانش آموزان؛ نشان می‌دهد این منطقه، دارای ظرفیت‌‌‌‌‌های عظیم نیروی انسانی و نخبگانی است كه توانايي حل مسائل بزرگ را دارند.

 

«آموزش» و «ارائه راهكار و کار عملی در ميدان» دو رکن پيشگام هستند

محمود سلوک، دبیر رویداد پیشگام کشور نیز در مراسم اختتامیه با اشاره به مراحل اجرایی این رویداد، گفت: پیشگام در واقع میدان عملی برای حل مشکلات کشور محسوب می‌شود که دو رکن جدی «آموزش» و «ارائه راهكار و کار عملی در ميدان» در آن برنامه‌ریزی شده است همچنين فرآیند حل مشکل و رسیدن به راهکار با حضور اساتید این موضوع  انجام مي‌شود.

محمود سلوک ادامه داد: آموزش به مراتب از برگزاری رویداد مهم‌تر است چرا که به گروه‌ها کمک می‌کند تا به راهکارهاي حل مسائل برسند این مرحله، بعد از روز اختتامیه آغاز می‌شود لذا از این بابت می‌گوئیم که پیشگام در واقع اختتامیه ندارد بلکه امروز آغاز ورود به مرحله میدان است.

 

پیشگام می‌تواند فرآورده‌‌‌‌‌های فکری را به‌سمت تصمیم‌سازی سوق دهد

اشکان جلبی، معاون دانشگاه سمنان نیز به‌عنوان يكي دیگر از سخنرانان مراسم اختتامیه با بیان اینکه رویدادهایی مانند پیشگام می‌تواند بسیاری از مسائل ایران اسلامی را حل کند، گفت: پیشگام در واقع آموزش چگونه اندیشیدن است و این یک نیاز برای کشور محسوب می‌شود.

 جلبی با بیان اینکه نتيجه رویدادهایی مانند پیشگام؛ رسیدن به فرآورده‌‌‌‌‌های فکری و تحلیلی است که می‌توانند مشکلات و مسائل ایران اسلامی را حل کنند، بیان کرد: یکی از کارکرد‌‌‌‌های ویژه رویداد پیشگام این است که می‌تواند فرآورده‌‌‌‌‌های فکری را به سمت تصمیم‌سازی سوق دهد.

گفتني است، رویداد پیشگام در استان سمنان با اهدای جوایز به نفرات برگزیده به پایان رسید اما گروه‌های حاضر در این رویداد رها نشده و در بستر‌‌‌‌های مجازی تا حل مسائلی که در استان مطرح کرده‌اند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار