کد خبر: ۶۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

تحکیم خانواده در دستور کار فعالان فرهنگی قرار گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مسئله تشکیل، تحکیم خانواده، فرزندآوری و خروج از بحران جمعیت باید در دهه فاطمیه توسط هیات، مادحین و موکب داران در دستور کار قرار بگیرد.
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عبدالهی یکشنبه در همایش تجلیل از مواکب و فعالین اربعین حسینی شهرستان مهدی شهر که با حضور امام جمعه و موکب داران در محل حسینیه المهدی این شهرستان برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب 12 سال است که در حال مطرح کردن مسئله بحران جمعیت با اقشار مختلف مردم است و اهمیت موضوع در دیدار ایشان با مسئولین نظام، درست شش روز بعد از فتنه 88 مشخص می شود چرا که در آن دیدار اولین مسئله ای که مطرح می شود این است که جوان ها موتور محرکه اقتصاد کشور هستند و از دست دادن نسل جوان کشور را دچار بحران و نا امنی می کند.
وی با اشاره به خطبه مهم فدکیه حضرت زهرا(ص)، ابراز داشت: مقوله امامت و ولایت قرار است دو کارکرد مهم در جامعه اسلامی داشته باشد، قدم اول تشکیل نظام در جامعه و قدم دوم جلوگیری از واگرایی اجتماعی، پراکندگی، تشطط جمعیت و ایجاد امنیت است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی در استان سمنان عدم رعایت امر ولایت و امامت را کج فهمی و عملکرد نادرست هر فردی برشمرد و تصریح کرد: شبکه امامت در کشور باید از دو ویژگی ولایت و امامت، چه در ساختار ائمه جمعه، چه در ساختار مساجد و هر جا که شجره طیبه روحانیت در حال نقش آفرینی است، برخوردار باشد.
عباس عبدالهی هدف سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان خادم مردم را حفظ کارکرد های اجتماعی ساختار های مذهبی همانند مسجد، هیئت و موکب دانست و تاکید کرد:  کشور ما امروز بیش از گذشته به همدلی، همگرایی و حضور خادمانه در صحنه های اجتماعی مختلفی همچون، مساجد، هیات و مواکب نیاز دارد. 
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات استان ما برخی واگرایی ها است که ظرفیت های متعدد این استان ممتاز به لحاظ مذهبی را خنثی می کند و نهاد روحانیت و امامت موظف است این مسئولیت را اخذ کرده  تا از دسته دسته شدن مردم و واگرایی های اجتماعی جلوگیری کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: هیات به عنوان رکن اساسی و بازوی امامت مسجد باید پیوند وسیعی با مسجد داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار