کد خبر: ۷۱۹۰
دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه بیان کرد:

رویکرد جشنواره فیلم مدرسه «تخصصی» است

دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه رویکرد جشنواره فیلم مدرسه، رویکردی تخصصی است از دانش آموزان برگزیده خواست روایتگر «پیشرفت کشور» باشند.
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

رویکرد جشنواره فیلم مدرسه، رویکردی تخصصی است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، امیرحسین اخوین دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در آیین اختتامیه این دوره از جشنواره در بخش علمی و آموزشی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: در جشنواره فیلم مدرسه نگاه تخصصی داریم و هریک از محور‌های این جشنواره به صورت تخصصی دنبال می‌شود، لذا در چندسال اخیر رویکرد جشنواره فیلم مدرسه، رویکردی تخصصی و مهارت محور بوده است.

وی افزود: نگاه ما این است که دانش آموزان برگزیده در بخش‌های مختلف این جشنواره، برای کشور روایت پیشرفت داشته باشند. برگزیدگان جشنواره در این چند روز بازدید‌هایی از جا‌های مختلف داشتند و تجربه نگاری انجام دادند.

اخوین ادامه داد: در یک رویداد هر فرد یک ایده داشت و طرح خود را ارائه کرد، ما نیز مفتخریم این آیین با همراهی بنیاد مصطفی برگزار شده است. این دو رویداد یعنی جشنواره دانش آموزی نور و جشنواره مدرسه در قالب بزرگداشت ابوریحان بیرونی برگزار شد.

دبیر جشنواره فیلم مدرسه همچنین در ادامه اشاره کرد: شناسایی و شبکه سازی دانش آموزان در این جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد که برای ما نیز اهمیت بالایی دارد.

وی در پایان حامیان این جشنواره را حوزه هنری، ستاد توسعه فناوری نانو، آکادمی همراه اول، ستاد توسعه زیست فناوری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

سجاد عباسی معاون حوزه هنری نیز در این مراسم گفت: فیلم زندگی همه افراد پر از سکانس‌های امیدوار کننده و ناامیدکننده است. امروز حوزه هنری در کنار ارگان‌های دیگر به نوجوانان کمک می‌کند تا این مسیر را پرقدرت‌تر دنبال کنند.

وی افزود: حوزه هنری با باشگاه‌های گوناگون رشد و شکوفایی که در رشته‌های مختلف هنری فعالیت دارد، در کنار نوجوانان است.

نماینده ستاد توسعه فناوری نانو نیز در ادامه این مراسم گفت: در ستاد که از سال ۸۳ آغاز به کار کرده است، یکی از محور‌های اصلی را مبتنی بر دانش آموز دانستیم. بیش از یک میلیون نفر از دانش آموزان در این سال‌ها با فناوری نانو آشنا شدند.

وی افزود: ستاد توسعه فناوری نانو از افرادی که ایده، طرح و تولیدات خوب دارند، حمایت می‌کند. جشنواره نانو و رسانه در سطح بالایی آثار برگزیده را معرفی می‌کند. در این جشنواره بخش دانش آموزی را اضافه می‌کنیم تا از برگزیدگان این جشنواره حمایت ویژه داشته باشیم.

میثم شوقی، نماینده آکادمی همراه اول نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: آکادمی همراه اول به عنوان بازوی آموزش در اکوسیستم دیجیتال به همراه اول کمک می‌کند تا نیرو‌های متعهد در فناوری دیجیتال تربیت شوند.

وی افزود: در آکادمی همراه اول ۳ بخش فعال مانند کارآموزی وجود دارد. افراد در این بخش تقاضای کارآموزی در همراه اول را ارسال می‌کنند و هرساله ۲۰۰ نفر در این بخش شرکت دارند.

شوقی ادامه داد: آموزش، بخش دیگر فعالیت آکادمی است که تلاش داریم آموزش‌های با کیفیت را برای مخاطبان تهیه کنیم. یکی از بخش‌های دیگر آکادمی، بخش دانش آموزی است که در این بخش ۳ کار اصلی داریم؛ یکی از آنان بازدید‌های دانش آموزی از همراه اول است.

وی اضافه کرد: یکی از دیگر کار‌ها بحث‌های حمایتی است در این بخش تلاش داریم از رویداد‌های دانش آموزی حمایت کنیم تا در رشد و تعالی این دانش آموزان در حوزه‌های مختلف سهیم باشیم.

شوقی همچنین افزود: برگزاری رویداد‌های برنامه نویسی از دیگر بخش‌های مهم است که هرساله رویداد‌های مختلفی را در این باره برگزار می‌کنیم.

رضایی نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز اظهار کرد: در ستاد امر به معروف در عرصه‌های مختلف به ویژه رسانه وارد شدیم. خلأ فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور حس می‌شود. تمام اطلاعات مردم از ستاد محدود به اطلاعات دیگر شده است.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های ستاد، در حوزه مطالبه گری از مسئولان است که با همت فیلم سازان محقق می‌شود.

رضایی بیان کرد: در حوزه سینما و فیلم سازی باید قهرمانان مشخصی داشته باشیم تا ایران اسلامی را به کل دنیا منعکس کنیم. فیلم سازان آینده باید عناصر قهرمان و ضدقهرمان خود را بسازند.

گفتنی است در این مراسم، از برگزیدگان بخش علمی آموزشی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه تجلیل و جوایزی به آنان اهدا شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار