کد خبر: ۷۲۱۴
حجت الاسلام قمی در نشست صمیمانه با طلاب فعال فضای مجازی:

باید به سمت خلق «ابر روایت‌ها» برویم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید طور دیگری جنگید تاکید کرد:باید به سمت خلق «ابر روایت‌ها» برویم.
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

باید به سمت خلق « ابر روایت ها » برویمبه گزارش پایگاه خبری نهضت، نشست صمیمانه طلاب فعال فضای مجازی با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بعد از ظهر یکشنبه بیست و دوم آبانماه در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.
در این دیدار که حجت الاسلام مرتضی عباسیان، استاد حوزه و مسئول فضای مجازی طلاب، احمد مداحی، مدیر سازمان رسانه‌ای سپهرسازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام مصطفی حریزاوی، معاون اموراستان‌های سازمان سپهر نیز حضور داشتند، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بعد از شنیدن سخنان و  دغدغه‌های بیش از ۴۰ نفر از طلاب فعال در فضای مجازی، با بیان اینکه من اکثر شما عزیزان را به واسطه فعالیتتان در فضای مجازی می‌شناسم گفت: من از طرف شما در شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی فرهنگی، حتماً وظایف مانده بر زمین در این زمینه را به جدیت پیگیری می‌کنم.
عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به جنگ رسانه‌ها که امروزه جامعه ایران درگیر آن است گفت: ما دراین جنگ رسانه‌ای با کسانی درحال جنگ هستیم که تمام زیر ساخت‌های تکنولوژیکی و فضای مجازی متعلق به آنهاست، اما بنا به آیات الهی نباید ته دلمان در جنگیدن با آنان بلرزد و باید مصمم و با جدیت وارد این جنگ رسانه‌ای بشویم.
حجت الاسلام محمد قمی با تاکید بر اینکه نباید «جنگ روایت‌ها» را دست کم بگیریم اظهار داشت: در جنگ پیچیده رسانه‌ها باید مجهز باشیم ودر خلق «ابر روایت‌ها» نیز باید نقش آفرینی‌های مهمی داشته باشیم چرا که ما وسط جنگ و در نقطه درگیری هستیم و با دشمنی می‌جنگیم که پدیده را به طورعمیق می‌شناسد و همه کنشگر‌های خود را به کار گرفته تا تصویر آدم‌ها از خودشان را تغییر دهد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در جنگ تمام عیار پیش رو، جای شهید حسن باقری خالی است که در جمع فرماندهان خواستار نوع دیگری از جنگیدن برای ثمربخشی بود و باصراحت اعلام کرد باید به گونه‌ای بجنگیم که ورق جنگ تغییر کند ولو اینکه با قایق‌های تندرو به جنگ ناو‌های هواپیمابر برویم.
به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ورود مردم به حل مشکلات نیازمند مکانیزم‌ها و سازوکار‌هایی است که فعالین فضای مجازی باید به آن اشراف داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی در جنگ پیچیده رسانه‌ای که هم اکنون با آن درگیر هستیم هم افزایی و اجتماع قلوب و داد و ستد توان‌های شما فعالین در فضای مجازی است که این جلسه نیز در راستای همین موضوع برگزار شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: باید طور دیگری جنگید و با بهره گیری از خلاقیت، می‌توان برگ برنده جبهه انقلابی را به سمت وسوی خودمان سوق دهیم، البته این امر نیازمند هماهنگی در جبهه انقلابی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی با بیان اینکه آموزش طلاب و نیرو‌های مکتبی در استان‌ها در دستور کار سازمان تبلیغات است و این امر تقویت خواهد شد، ازسازمان تبلیغات اسلامی به عنوان پیگیرترین دستگاه فرهنگی برای بازسازی ساختار فرهنگی کشور خبر داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه افزود: انواع پشتیبانی‌هایی که بتواند گره‌ای از مشکلات طلاب فعال در فضای مجازی را باز کند، در سبد حمایت‌های سازمان تبلیغات اسلامی قرارخواهد گرفت و تمامی سالن‌های این سازمان نیز در اختیار گروه‌های انقلابی خواهد بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تشکیل معاونت فضای مجازی در اداره کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، در دستور کار ماست افزود: ما به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
حجت الاسلام قمی با بیان اینکه حمایت از کار‌های تولیدی در فضای مجازی مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی است، از سازوکار‌های حمایتی در این زمینه در آینده نزدیک خبر داد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه یادآور شد: همان طوری که قرآن کریم بیشتر از اینکه به استدلال اشاره کند به توصیف تاکید دارد و به گونه‌ای حرف می‌زند که همه مردم متوجه بشوند، شما‌ها هم باید در فضای مجازی همین روش را پیشه کنید و اگر چه طلبه‌ها بیشتر اهل استدلال هستند، اما در مقام ارتباط با مردم خیلی به سمت مباحث پیچیده و استدلالی نروید و بیشتر روایت گری کنید.
توجه ویژه به جهاد تبیین
به گفته حجت الاسلام والمسلمین قمی، مباحثی همچون فرزند آوری، سبک زندگی، نوجوان، زن، رسانه، پیام و محتوا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که اسفند گذشته ابلاغ کردیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث «جهاد تبیین» افزود: اگر چه مقام معظم رهبری ۶۰ بار به موضوع فرزند آوری اشاره داشتند، اما معظم له در کمتراز یکسال نزدیک به ۲۰۰ بار به «جهاد تبیین» اشاره داشتند و از واژگانی مثل جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه‌ها یاد کردند این درحالی است که جهاد تبیین نیزمورد تاکید این جلسه است و لازم است که شما عزیزان هم به این موضوع توجه داشته باشید.
رئیس سازمان تبلیغات در ادامه این جلسه از دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی در مورد موضوع جمعیت خبر داد و گفت: ما حتماً در بحث جمعیت پیگیرهستیم و فعالیت‌هایی را هم در این زمینه انجام داده ایم و چندی پیش نیز بابت همین فعالیت‌ها، سازمان تبلیغات مورد تقدیرقرار گرفت - هرچند که نمره ما به این نوع فعالیت‌ها نمره خوبی نخواهد بود -، این درحالی است که بحث جمعیت برای ما یک امر راهبردی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی در این نشست از پیگیری جدی برای دیدار طلاب فعال در فضای مجازی با مقام معظم رهبری ، که خواست حاضرین در این جلسه بود، خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این دیدار هر چه زودتر برگزار شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار