کد خبر: ۷۲۲۷

بیانیه تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز حماسه و ایثار مردم اصفهان

اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مناسبت 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان بیانیه ای صادر کرد.
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و گرامیداشت روز تشییع 370 شهید عملیات محرم سال 1361 بیانیه ای صادر کرد.
متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
« ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتًا بل أحیاءٌ عند ربّهم یرزقون» / سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹
در تاریخ مردم اصفهان روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ روزی است که هرگز از ذهن‌ها زدوده نمی‌شود. مردم دیار نصف جهان بر این روز می‌بالند چراکه در روز ۲۵ آبان ۳۷۰ پیکر پاک لاله‌ی خونین عملیات محرم، در میدان امام ره و خیابان های اطراف آن بر روی دستان مردم عزیز این شهر بدرقه شد؛ به‌طوری‌که بعدها این روز با نام روز "حماسه و ایثار مردم اصفهان" نام‌گذاری شد.
از مجموع ۱۲۵۰ شهید عملیات محرم، ۷۵۰ نفر اصفهانی بودند که ۳۷۰ نفر از آن‌ها در روز ۲۵ آبان تشییع شدند. این تشییع باشکوه نه‌تنها خلل و سستی در اراده پولادین مردم شهیدپرور اصفهان ایجاد نکرد بلکه با عزمی جزم‌تر در دفاع از اسلام و دین و مملکت خود ظاهر شدند. این حماسه و ایثار آن چنان درخشان شد که امام ره و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و آن را نماد برجسته ای از غیرت و ایثار و سرافرازی دانستند. آری 25 آبان برگ زرینی از حماسه آفرینی، ولایتمداری، جان‌فشانی، ایثار و صبوری ملت ایران و مردم شریف استان اصفهان در تاریخ انقلاب اسلامی است.
اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، 25 آبان روز "حماسه و ایثار مردم اصفهان" و یاد و خاطره بیش از  23 هزار و پانصد شهید والامقام استان اصفهان و به ویژه شهدای عملیات محرم 1361 را گرامی داشته، ضمن تجدید میثاق با شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعلام می‌دارد: همراه با همه ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی استان اعم شبکه امامت، هیئات مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و تشکل های دینی، موسسات و مراکز قرآنی، بانوان فرهیخته و دانش آموختگان و دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا و غیره، با همه وجود در پاسداشت این روز عظیم و در مسیر شهادت و آزادگی حاضر و پایدارند.

گفتنی است به مناسبت این روز، دیدار 700 نفر از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، 28 آبان ماه برگزار می شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار