کد خبر: ۷۲۲۸
در دیدار طلاب فعال در فضای مجازی با حجت الاسلام قمی بیان شد:

تاکید بر بومی سازی در فضای مجازی

طلاب فعال در فضای مجازی کشور در نشست صمیمانه با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر «بومی سازی در فضای مجازی» و «ضرورت ایجاد اتاق فکر در جبهه انقلاب» تاکید کردند.
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ بیش از ۴۰نفر از طلاب برادر و خواهر فعال در فضای مجازی ، در دیدار صمیمانه‌ای که یک شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  داشتند با بیان دغدغه‌های خود در این زمینه، از حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی خواستند حلقه متصله بیان دغدغه‌های آنان به مسئولین ارشد نظام باشد.
در این دیدار که حجت الاسلام مرتضی عباسیان، استاد حوزه و مسئول فضای مجازی طلاب، احمد مداحی، مدیر سازمان رسانه‌ای سپهرسازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام مصطفی حریزاوی ، معاون امور استان‌های سازمان سپهر، نیز حضور داشتند،  مدیر سازمان رسانه‌ای سپهرسازمان تبلیغات اسلامی در سخنان خود، حوزه رسانه و فضای مجازی را برای سازمان تبلیغات اسلامی بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در اهمیت این فضا همین بس که در سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغات شکل گرفت و تلویزیون برنامه‌های مختلفی تولید کرد، این درحالی است که در حوزه فضای مجازی نیز سعی کرده ایم مجموعه‌هایی را دور هم جمع کنیم و کار‌های تاثیرگذاری را انجام دهیم ، هرچند که تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم.

توجه به بومی سازی در فضای مجازیوی ادامه داد: ما از هیچ فرصتی برای کمک به  طلاب فعال فضای مجازی دریغ نخواهیم کرد و برگزاری این نشست نیز در همین راستا شکل گرفته است.
در بخش دیگری از این نشست صمیمی، حاضرین  در زمان‌های سه دقیقه‌ای به ارائه نقطه نظرات و دغدغه‌ها و مشکلات خود در فضای مجازی پرداختند .
 در بخشی از این جلسه، یکی از خواهران فعال در فضای مجازی که مادر ۹ فرزند است گفت: یکی دو سالی است که به لطف نگاه حضرت آقا به خانواده ما، وارد این عرصه شده ام و بعد از اینکه مصاحبه‌ای انجام دادم، از سوی دفتر حضرت آقا ارتباطی با من گرفته شد و فرمودند «بهتر است شما سبک زندگی خودتان را رواج دهید و لازم است در زمانی که شاهد کاهش جمعیت درکشور هستیم شما در این مسیر، قدمی بردارید.» از همان زمان، فعالیت خودم را آغاز کردم و تاکنون ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم به من اعلام کرده اند که بعد از دیدن زندگی شما، تشویق به فرزند آوری شده ایم. همچنین من حدود ۵۰ سفر استانی در مورد بحث تشویق به بحث فرزند آوری داشتم و بنا به توصیه رهبری که فرمودند باید در خانواده‌های پرجمعیت به روی مردم باز باشد تا مردم با زندگی آنان آشنا شوند، ارتباط مستمری با خانواده‌ها دارم.
وی ادامه داد: حضرت آقا ۶۰ بار به مساله جمعیت اشاره کردند که در طول انقلاب اسلامی بی سابقه است و معتقدم امروز باید اولویت در جهاد تبیین، مساله «جمعیت» باشد، چرا که آن روزی که پنجره جمعیت بسته شود راه علاجی وجود نخواهد داشت و ما متاسفانه در این راه جز برگزاری همایش‌ها و ارائه آمار و ارقام کار مثبت دیگری انجام نداده‌ایم.
در ادامه نیز بقیه حاضرین به چندین نکته کلیدی از جمله:«حمایت مادی و معنوی از تولیدات رسانه‌ای طلاب »، «ضرورت ایجاد اتاق فکر در جبهه انقلاب»، «تاکید بر روایتگری انقلاب درحوزه بین الملل و حمایت از این نوع فعالیت‌ها»، «پرهیز از نگاه ابزاری به  طلاب فعال در فضای مجازی»، «دیده شدن فعالین فضای مجازی در جامعه و حمایت سازمان تبلیغات اسلامی در این عرصه»، « چاره اندیشی درباره تهدید برخی از طلاب فعال در فضای مجازی »، «ضرورت ایجاد شبکه سازی در زمینه  طلاب فعال در فضای مجازی»، «تاکید بر حکم پدری سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به فعالین فضای مجازی جبهه انقلاب» و «توجه به بحث بومی سازی در فضای مجازی کشور» اشاره کردند.

 
اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار