کد خبر: ۷۳۳۲
راهیار منطقه‌ای شمال‌ غرب در بنیاد هدایت:

۱۷۰۰ اثر در «مهرواره بانور» اردبیل ثبت شد / اردبیل جزو ۵ استان برتر کشور

دبیر «مهرواره بانور» استان اردبیل در سخنانی به ارائه گزارش اجمالی از استقبال بانوان اين استان از «مهرواره بانور» پرداخت و گفت: در طول ۴ ماه که «مهرواره بانور» همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شده، ۱۷۰۰ نفر از بانوان اردبيل در این مهرواره ثبت نام کردنداين در حالي است كه استان اردبیل در بین ۵ استان برتر کشوری در «مهرواره بانور» قرار دارد.
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام یاسین حسن زاده در سفر به استان اردبیل ظهر دوشنبه در دومین جلسه ستاد استانی «مهرواره بانور» که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی تمدن اسلامی را مقدمه ظهور عنوان و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر تمدن اسلامی محقق شود راههای اصلی ظهور حضرت حجت طی خواهد شد.

دبیر بنیاد هدایت شمالغرب کشور با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، از حضرت زهرا (س) به عنوان اولین مجاهد عرصه تبیین یاد کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) با حضوری مقتدرانه در جامعه و با کمال وقار و متانت به ایراد خطبه فدکیه پرداخته از ولایت و امامت حضرت علی (ع) دفاع کرد.

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: اگر بخواهیم بانویی فاخر، مقدس و تراز اسلامی را به دنیا معرفی کنیم حضرت زهرا (س) برترین الگو برای معرفی بانوی نمونه اسلام است که با تبیین گری در دفاع از مقام امامت جان خود را فدای اسلام کرد.

بانوی تبیین گر نباید به مسائل جامعه بی تفاوت باشد

وی بر ضرورت عدم بی تفاوتی نسبت به مسائل جامعه تاکید کرد و گفت: در عصر کنونی و در موقعیتی که دشمن در صدد وارونه جلوه دادن حقایق بوده و در این امر از عنصر تاثیرگذار زن استفاده می کند، بایستی بانوان کنشگر و فعال فرهنگی، اجتماعی از هر طیف و تشکلی در ایفای رسالت و نقش زنان در احیای فرهنگ ایرانی، اسلامی و نیز تلاش برای حل مسائل و مشکلات خانواده، محلات و جامعه فعالانه وارد میدان شود.

دبیر بنیاد هدایت شمالغرب کشور هدف از اجرای «مهرواره بانور» را تلاش برای احصای توانمندی بانوان در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، اشتغال، کارآفرینی و ثبت مسائل محلات عنوان کرد و افزود: در مهرواره بانور تلاش بر این است که با نهادینه کردن ولایت و امامت در جامعه، نقش آفرینی بانوان به عنوان بازوان توانمند در امور فرهنگی را بیش از پیش پررنگ کرد.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: متاسفانه تاکنون ظرفیت فرهنگی مساجد و مراکز فرهنگی به نحو شایسته مورد استفاده قرار نگرفته لذا در «مهرواره بانور» سعی می کنیم این غفلت را جبران کرده و بانوان فعال مسجدی، شریکه الامامان و دیگر بانوان فعال اجتماعی را گردهم آورده و مسائل و مشکلات محلات در مناطق مختلف را به همت بانوان حل کنیم.

وی بازطراحی و ایجاد جذابیت در فعالیت های فرهنگی را لازمه جذب حداکثری بانوان در «مهرواره بانور» عنوان کرد و گفت: در فرصت باقیمانده برای ثبت نام تا ۹ آذرماه باید با تبلیغ حداکثری در ادارات و نهادهای فرهنگی و تشکل های بانوان، مشارکت اقشار مختلف بانوان در این مهرواره را افزایش داد.

۱۷۰۰ اثر در «مهرواره بانور» اردبیل ثبت شد / اردبیل جزو ۵ استان برتر کشور

در ادامه حجت الاسلام محمد صادق قاسمی راهیار و دبیر «مهرواره بانور» استان اردبیل در سخنانی به ارائه گزارش اجمالی از استقبال بانوان استان اردبیل از «مهرواره بانور» پرداخت و گفت: در طول ۴ ماه که «مهرواره بانور» همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شده، ۱۷۰۰ نفر از بانوان استان در این مهرواره ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در بین ۵ استان برتر کشوری در «مهرواره بانور» قرار دارد افزود: بخشی از موضوعاتی است که بانوان می توانند در حل آن مسائل نقش آفرینی کنند شامل حل مسأله های مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده، اقتصاد در خانواده، روابط زوجین، سبک زندگی اسلامی، فرزندآوری، سلامت در خانواده و فرزند پروری است.

حجت الاسلام قاسمی به آخرین مهلت ثبت نام در «مهرواره بانور» اشاره کرد و افزود: بانوان می‌توانند تا تاریخ ۹ آذرماه با مراجعه به سایت مهرواره بانور و یا ارسال عدد یک به ۵۰۰۰۱۷۵ مسئله مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نام کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار