کد خبر: ۷۵۳۷
مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل عنوان کرد؛

خانواده هسته مرکزی آگاهی بخشی به جوانان در رفع توطئه دشمنان است

مشاور امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به حوادث اخیر در جامعه گفت: خانواده عنصر اصلی در آگاهی بخشی به جوانان در رفع توطئه دشمنان است.
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

خانواده هسته مرکزی آگاهی بخشی به جوانان در رفع توطئه دشمنان است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، ستاره رادفرد پیش از ظهر دوشنبه در نشست آسیب شناسی تربیت دینی و نقش خانواده که با حضور خانواده و کارکنان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه اردبیل برگزار شد، به تشریح رویکرد دینی نسبت به زنان و جایگاه بانوان در فرهنگ آذری پرداخت و اظهار کرد: تاریخ و فرهنگ آذری به وجود زنان و دخترانی افتخار می‌کند که در عرصه‌های مختلف قهرمان حماسه‌های بزرگ هستند.

وی افزود: اینکه جوامع، ارزشهای خود را چگونه وبا چه رویکردی به جوانان خود آموزش دهند از زمان‌های قدیم مورد توجه فلاسفه اندیشمندان و جامعه شناسان بوده و در این خصوص از سقراط و ارسطو گرفته تا جان ویلسون سخن گفته و در میان آنها ارسطو اولین کسی بود که در سخنان و نوشته‌های خود از دینداری سخن به میان آورده است.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: از نظر یکی از جامعه شناسان غربی، شرارت‌های بشری زاده طبیعت نیست بلکه آموزش غلط، الگوی غلط، و قوانین غلط است که انسان‌ها را از راه درست منحرف می‌کند.

پژوهشگر اجتماعی افزود: تاریخ این خطه مبهوت بزرگی و وقار صدها زن قهرمان در دوره قاجاریه یا استبداد رضاخانی یا دوره پهلوی می‌باشد که در فرهنگ آذری نیز زنان نماد عفت و حیا و مردان نماد غیرت و مبارزه با ظلم هستند.

رادفرد خاطر نشان کرد: امروز شعار زن زندگی و آزادی با هدف منع زن از زندگی طبیعی، ازدواج، تشکیل خانواده و در خدمت مردان بودن مطرح شده ولی برخی آن را دلیل جنبش زنان و اعتراض علیه ایران می‌دانند جنبشی که حجاب و عفاف زنان را نشانه گرفته اما هیچ ریشه‌ای در دل تاریخ ایران نداشته و با ارزش‌های ایران بیگانه است.

وی تاکید کرد: بسیاری از تحلیلگران عمر این جنبش را با توجه به تضادهایی که با فرهنگ و تاریخ ایران دارد زود گذر دانسته و استقبال از شعارهای موجود را هیجانی می‌دانند.

وی خانواده را عنصر اصلی در آگاهی بخشی به جوانان در رفع توطئه دشمنان برشمرد و افزود: مهمترین وظیفه خانواده‌ها آگاهی بخشی به فرزندان خود در زمینه برنامه‌های دشمن در خصوص زنان و نوجوانان و بصیرت افزایی است.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: خانواده مرجعیت در تربیت دارد که بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های رسانه‌ای و فرهنگی را می‌تواند خنثی کند بنابراین همگان باید با رویکرد جهاد تبیین این مهم را انجام دهیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار