کد خبر: ۷۵۸۰
سرلک در اولین وبینار تخصصی ایام فاطمیه مطرح كرد؛

اهالي هیئت با تأسي از سيره ائمه اطهار ( ع) با دشمنانشان هم از سر توحید و محبت برخورد می‌کنند

حجت‌الاسلام علی سرلک مدرس حوزه و دانشگاه در اولین وبینار از مجموعه وبینارهای تخصصی ایام فاطمیه با عنوان «خانه مادری» كه به همت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی برگزار شد گفت: اهالي هیئتي كه به رشد و همدلی رسيده باشند با دشمنانشان هم از سر توحید و محبت برخورد می‌کنند به عنوان مثال در وقایع اخیر؛ جواني هیئتی‌ برای اينكه به مردمي كه شماری از آنها حتی قصد آسیب به او را داشتند، آسيبي نرسد، حرکتی شجاعانه انجام داد و خدا  را شاكر بود كه سپر بلای مردم شده‌است.
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

به گزارش پايگاه خبري نهضت، اولین وبینار از مجموعه وبینارهای تخصصی ایام فاطمیه با عنوان «خانه مادری» به همت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سرلک مدرس حوزه، دانشگاه و کارشناس مذهبی با موضوع «هیئت و همدلی» برگزار شد.

احیای امر اهل بیت (ع)، عنصر همدلي و محبت است

وی در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه اجتماعی از افراد که بتوان لفظ شریف هیئت را به آن اطلاق کرد، دارای ویژگی‌هایی خاص است اظهارداشت: در واقع هیئت، جمعی از مؤمنان هستند که قالبی از جلسات دارند و محور فعالیت و اجتماعشان تولی اولیای حق و آرزوی بزرگشان احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی ادامه داد: باید مفردات این تعریف را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم نسبت هیئات مذهبي با همدلی را درک کنیم. یکی از بخش‌های تعریف از هیئت، بحث تولای اهل بیت عليهم السلام و توفیق احیای امر حضرات معصومين است که اساس و بن مایه هیئات مذهبي است. این همان موضوعی است که ما را به همدلی در هیئات می‌رساند. وقتی فردی این‌چنین زلالیت و توفیقی پیدا کرد که جزیی از چنین محفل روحانی و عظیم شود که وظیفه‌اش احیای امر اولياي حق است، پس به طور قطع، قلب وی به چنان شرح صدری رسیده است که در مقابلش هم دوست و هم حتی دشمن از همدلی او بهره‌مند می‌شوند.

شکرگزاری جواني هیئتی در اغتشاشات اخیر برای سپر بلای مردم شدن

سرلک با طرح مثالی از وقایع روزهای اخیر گفت: یک هیئت به حدی از رشد و همدلی می‌رسد که حتی با دشمنش هم از سر توحید و محبت برخورد می‌کند. در وقایع اخیر جواني هيئتي  برای  آنكه آسيبي به مردم نرسد که شماری از آنها حتی قصد آسیب به او را داشتند، حرکتی شجاعانه انجام داد. وی با درگیری با فردی که قصد آسیب به مردم بی‌خبر را با نارنجک دستی را داشت، نارنجک را از او گرفت و در این حین نارنجک در دست او منفجر شد و جراحتی بزرگ در دستش ايجاد كرد.

این سخنران مذهبی افزود: این جوان هیئتی پس از مجروح شدن، حرفش این بود که خدا  را شكر که سپر بلای مردم شده‌ام. این را فقط کسی می‌تواند بگوید که سینه زن و گریه‌کن امام حسین علیه‌السلام است و قلبش چنان محبتی دارد که این همدلی را برمی‌تابد. رنگ و لعاب هیأت را پرشور نمی‌کند، همدلی نیاز است وی با اشاره به اینکه دیدیم که چگونه همین هیأتی‌ها، در مشکلاتی چون سیل و زلزله و کرونا همدلانه کنار مردم بودند گفت: هیأت‌ها را می‌بینیم که روز به روز محفلشان بزرگ‌تر و گرم‌تر می‌شود. این دلیلش رنگ و لعاب و یا چیزهای دیگر این هیأت‌ها نیست بلکه همین جو و محیط همدلی است که در آن‌ها جاری و ساری است که نفوس مختلف را به سوی خود جذب می‌کند.

سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور در ایام فاطمیه در حال برگزاری مجموعه وبینارهای تخصصی موضوعات روزِ مرتبط با بانوان و همچنین هیأت‌هاست که در روزهای پیش‌روی با حضور دکتر حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما و سرکار خانم تابعی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر مطالعات دینی با موضوعات، هیأت برای همه و محافل خانگی زنان راهکار حل مسائل اجتماعی ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند 20 و 21 آذرماه در ساعت 15 از طریق صفحه اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/sazmanh/khaneyemadari در این رویداد شرکت کنند. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار