کد خبر: ۷۶۰۱
رئیس حوزه هنری کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری ویژه‌برنامه‌های رویداد «روایت حبیب» در کرمانشاه

«آزادی» از برگزاری ویژه برنامه‌های رویداد «روایت حبیب» از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ آذرماه در استان کرمانشاه خبر داد.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، «افشین آزادی» رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری که در سرسرای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: رویداد ملی«روایت حبیب» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی روز پنجشنبه در شهر کرمانشاه آغاز می شود.

آزادی افزود: برگزاری این رویداد ملی با حضور اساتید و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری ادبی به صورت شبانه‌روزی از بیست و سوم تا بیست و ششم آذرماه در سه شهر استان برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان داشت: در روز اول این رویداد ملی فرهنگی و هنری در روز پنجشنبه برنامه های مختلفی با حضور اساتید و هنرمندان استان و کشور از جمله برپایی کارگاه های خلق آثار هنری های تجسمی در زمینه طراحی دیجیتالی، خوش‌نویسی، نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس، محفل شعر، اجرای برنامه های ویژه کودک و نوجوان و دیدار با خانواده شهدای هنرمند برگزار می شود.

آزادی اضافه کرد: همچنین در این روز ویژه برنامه «سفیر روایت حبیب» با اجرای برنامه های سرود و موسیقی، نقال‌خوانی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، تئاتر، فیلم کوتاه و تیزر فرهنگی، نماهنگ و شعر با حضور اقشار مختلف جامعه و مسئولان در شهرستان گیلانغرب برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در ادامه برنامه های روز دوم رویداد ملی «روایت حبیب» را ادامه کارگاه های خلق آثار هنری تجسمی با موضوع نقاشی و طراحی، و نمایشگاه هنری های تجسمی و عکس اعلام کرد.

به صدا درآمدن زنگ مدارس به یاد حاج قاسم

آزادی همچنین برنامه‌های روز سوم رویداد ملی «روایت حبیب» را برنامه قصه‌خوانی با عنوان «قصه خوب برای بچه های خوب» از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۶ بعدظهر در سرسرای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و اجرای نمایشگاه های خیابانی اعلام کرد.

وی در ادامه از مهمترین برنامه های این رویداد را به صدا درآوردن زنگ حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان راس ساعت ۹ صبح روز شنبه عنوان و بیان کرد: از دیگر برنامه های مهم رویداد «روایت حبیب» برگزاری برنامه  «شب خاطره» در ساعت ۱۵ در سینما آزادی شهر کرمانشاه است که در آن، خاطرات حاج قاسم از زبان یاران و همرزمان او، شعر خوانی، موسیقی و نقال‌خوانی و تئاتر اجرا می شود.

آزادی همچنین رونمایی از کتاب و انیمیشن را از دیگر برنامه های شب خاطره دانست و گفت: در این سه روز نمایشگاه عکس حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمانشاه در چهاره جوانشیر برپاست.

خودرو سفیر آفتاب در ۲ شهر گیلانغرب و سرپل ذهاب اجرای برنامه می کند

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود همچنین گفت: از دیگر برنامه های مهم رویداد ملی«روایت حبیب» در استان کرمانشاه اعزام خودرو سفیر آفتاب به شهرهای کرمانشاه، گیلانغرب و سرپل ذهاب اجرای برنامه های مختلف هنری در این شهرهاست.

آزادی اضافه کرد: خودرو سیار سفیر آفتاب به صورت صحنه ای با سیستم صوتی و باند طراحی شده به اجرای برنامه های مختلفی مانند سرود و موسیقی، تئاتر، قصه گویی، خاطره گویی، فیلم کوتاه و سخنرانی و دیگر برنامه متنوع هنری مبادرت می کند.

در پایان این نشست خبری از پوستر رویداد «روایت حبیب» رونمایی شد.

کاروان هنری «روایت حبیب» از ۱۱ آذر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در تهران فعالیت خود را آغاز کرده و اختتامیه آن نیز ۱۳ دی هم‌زمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان خواهد بود.

مسیر این کاروان پس از تهران، استان‌های خراسان شمالی، مازندران، سمنان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، جزیره کیش، فارس، یزد و کرمان است.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های رویداد «روایت حبیب» در کرمانشاه

اخبار مرتبط
ارسال نظر