کد خبر: ۷۶۰۵
با هدف توانمند سازی مداحان استان؛

همایش «الی الحبیب» در سمنان برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: همایش «الی الحبیب» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان در راستای توانمدسازی مداحان استان سمنان برگزار شد.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان  با اشاره به اینکه همایش «الی الحبیب» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان در راستای توانمدسازی مداحان استان سمنان در مسجد جمکران برگزار شد.اظهار داشت: اردوی تربیتی، فرهنگی و آموزشی ستایشگران جوان و شاخص استان سمنان را در روز‌‌‌‌های نهم و دهم آذرماه برگزار شد، همچنین کلاس‌‌‌‌های آموزشی از روز پنجشنبه آغاز شد و دو بخش شامل مباحث تخصصی توانمند سازی ستایشگران که در وادی شعر، سبک و فنون ستایشگری و همچنین مسائل تحلیلی، تهذیبی و نگرشی تقدیم برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این اردو تا بعد از ظهر جمعه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: هدف اول برگزاری این اردوی توانمندی مداحان محسوب می‌شود.

عبدالهی بیان کرد: در آستانه ایام فاطمیه قرار داریم لذا ما در مناسبت‌‌‌‌های مذهبی و تبلیغی مان معمولاً این دست کارگاه‌‌‌‌های توانمند سازی را برای طلاب و وعاظ و هم برای ستایشگران برگزار کرده و از مداحان مطرح کشور نیز بهره گیری کرده ایم و امسال نیز در همین باره کارگاه و دوره توانمند سازی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اردوی معنوی، تربیتی و آموزشی امسال در قم برگزار و از اساتید شعر و فن ستایشگری درجه یک کشور که در قم و تهران مستقر هستند، توانسته ایم استفاده کرده و کلاس هایی را برگزار کردیم، گفت: هدف دومی که در این اردو دنبال می‌کنیم، آشنا شدن جامعه ستایشگری در سرح استان و شهرستان‌‌‌‌های مختلف با همدیگر و شکل گیری شبکه ستایشگران اهل بیت(ع) جوان و شاخص استان محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: یکی از نقاط ضعف ما چه در منبر و چه در مداحی در استان این است که آدم‌‌‌‌های شاخص مان از همدیگر چندان خبری نداشته و ارتباطات منسجم و مشخص جمعی و شخصی ندارند و لذا تلاش کردیم که آنها را گرد هم بیاوریم.

عبدالهی با بیان اینکه به خصوص جوان تر نیاز است که پایش، رصد و هم افزایی صورت گیرد، گفت: ایجاد شبکه ستایشگران جوان و شاخص استان سمنان یک ضرورت است و ما باید این شبکه را ایجاد کنیم تا مداحان همدیگر را پیدا کرده و هماهنگ و هم صدا و هم افزا، از یکدیگر مطلع باشند و هم بتوانند شهرستان ها در حوزه ستایشگری با هم همکاری داشته باشند تا شبکه قدرت مند اجتماعی مداحان در تحولات فرهنگی و اجتماعی استان اتفاق بیافتد

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار