کد خبر: ۷۶۵۲
به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد؛

اجرای پویش سراسری «خانه مادری» ویژه ایام فاطمیه در مدرسه صدرای اردبیل

بمناسبت گرامی داشت ایام فاطمیه مراسم عزاداری «خانه مادری» در مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای اردبیل برگزار شد.
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام صابر طهماسبی صبح شنبه 26 آذر در مراسم «خانه مادری» که با هدف تبیین سیره زندگانی حضرت زهرا (س) در جمع دانش آموزان و کارکنان مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت اردبیل برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه در سخنانی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) برترین اسوه و الگو برای زنان و دختران هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به شاخص های شکل گیری زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: صداقت، حیا و ایمان به معاد از ویژگی های بارز حضرت زهرا (س) بود که اگر دختران و بانوان مولفه‌های زندگی حضرت زهرا(س) را در زندگی خود پیاده کنند بیشتر به ایشان نزدیک می‌شوند.

وی با اشاره به نقش‌ تاثیرگذار حضرت زهرا(س) در خانواده و مهرورزی‌های آنحضرت به پدرشان تاکید کرد: عواطف حضرت زهرا (س) به پیامبر(ص) باعث می‌شود رسول اکرم(ص) از عبارت ام ابیها برایشان استفاده کند چرا که حضرت زهرا(س) مایه دلگرمی پیامبر اکرم(ص) بود که با گذشت و ساده‌زیستی در زندگی با حضرت علی(ع) الگوی همسرداری برای خانواده ها است.

حجت الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: اگر براساس ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) به زندگی مان سامان دهیم، قطعا به مسیر سعادت هدایت خواهیم شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردیبل افزود: جوانان می‌توانند با پیروی ازآموزه‌های تربیتی زندگی حضرت زهرا(س)، در مسیر زندگی گامی نزدیکتر به سبک زندگی فاطمی بردارند.

در این مراسم مداحی، اقامه نماز جماعت و پخش احسان با حضور دانش آموزان و کارکنان مدارسه صدرای اردبیل انجام شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار