کد خبر: ۷۷۲۱
معاون اداره كل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی:

تعامل طلاب شیعه و اهل‌سنت در مناسبات مختلف موجب تقویت روحیه تقریبی می‌شود

حجت‌الاسلام کمالی با بیان‌اینکه تعامل طلاب شیعه و اهل‌سنت در مناسبات مختلف موجب تقویت روحیه تقریبی و نزدیک‌تر شدن دلها می‌شود، گفت: اگر بین مسلمانان تفرقه و جدایی ایجاد شود دشمن به راحتی می‌تواند نقشه‌های شوم خود را اجرا و نفوذ کند.
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه به همراه معاون  اداره كل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی، با امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرلنگه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام کمالی معاون اداره كل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی ، وحدت را عامل سربلندی و عزت مسلمانان دانست و گفت: باید بیش از پیش وحدت را در فضای واقعی و عمل نشان دهیم تا دشمنان نظام اسلام بدانند که شیعه و سنی در کنار یکدیگر از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی با بیان‌اینکه تعامل طلاب شیعه و اهل‌سنت در مناسبات مختلف موجب تقویت روحیه تقریبی و نزدیک‌تر شدن دلها می‌شود، افزود: اگر  بین مسلمانان تفرقه و جدایی ایجاد شود دشمن به راحتی می‌تواند نقشه‌های شوم خود را اجرا کرده و نفوذ کند.

در ادامه شیخ راهبر امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان بندرلنگه،این شهر را پرچمدار وحدت در کشور دانست و گفت: اهل‌سنت و شیعه با یکدلی و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند و این وحدت و همدلی را بايد حفظ کرد زیرا از سرمایه‌های ارزشمند  این مرز و بوم است.

 وي ادامه داد: هیچ آیینی این همه صفا و صمیمیت و دوستی را ترویج نکرده است، خداوند همه ما را یک امت واحده یاد می‌کند، وقتی کتاب، قبله و پیامبر ما مشترك هستند و اعتقاد به آخرتمان یکی است دیگر چیزی برای تفرقه نبايد وجود داشته باشد اين در حالي است كه یکی از دلايل پایداري انقلاب اسلامي بماند و موفقيت در جنگ تحمیلی؛ حفظ وحدت  بین اديان و مذاهب  کشورمان بود.

 

شيخ راهبر در پایان سخنان خود خاطرنشان كرد اسلام انسان‌ها را از بند قومیت و ملیت رهایی بخشید همچنين هدف دشمنان از بین بردن اسلام است و براي آنها  شیعه و سنی فرقی ندارد، امروز دنیای کفر، قرآن و اسلام و پیامبر و بزرگان دین را هدف قرار داده است لذا  مسلمانان باید از تفرقه افکنی جلوگیری کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار