کد خبر: ۷۸۱۷
حاج قاسم به روایت هنرمندان مطرح کشور ؛

نمایشگاه آثار تجسمی «سردار دل‌ها» در حوزه هنری افتتاح می‌شود

به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ، نمایشگاه «سردار دل‌ها»، شامل آثار هنر‌های تجسمی از هنرمندان مطرح کشور در «گالری عالی حوزه هنری» تهران برگزار می‌شود.
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

 

نمایشگاه آثار تجسمی «سردار دل‌ها» در حوزه هنری افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت، سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری از افتتاح نمایشگاه «سردار دل‌ها» به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در روز سه‌شنبه، ۱۳ دی ساعت ۱۱ صبح در گالری ابوالفضل عالی خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که شامل آثار نقاشی، پوستر و نگارگری است، ۷ تابلوی نقاشی، ۱۱ پوستر و ۲ اثر نگارگری از هنرمندان شناخته شده و صاحب نامی، چون کاظم چلیپا، عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، کامیار صادقی، علی اسلامی مقدم، ناصر سیفی، علی‌محمد شیخی، سیدحمید شریفی، علی وزیریان، احمد آقاقلی‌زاده، صابر شیخ‌رضایی، حامد مغروری، علیرضا ذاکری، حمیدرضا دوست‌محمدی، فرهود مقدم، محمود بازدار، علیرضا رحیمی و امیر خادم شریف به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری ادامه داد: در بخش نقاشی، هنرمندان سرشناس و مطرح هنر انقلاب اسلامی به واسطه عشقی که به حاج قاسم سلیمانی داشتند آثاری را در ایامی که خبر شهادت وی اعلام شد، خلق کردند که در نمایشگاه «سردار دل‌ها» به نمایش در می‌آید.

وی افزود: آثار بخش پوستر مبتنی بر متن و شامل آثار جدیدتری نسبت به دیگر شاخه‌های هنری است که در نمایشگاه «سردار دل‌ها» عرضه می‌شود. برای تولید پوستر متن کوتاه و فرازی از زندگی سردار سلیمانی به هنرمندان ارائه شد تا بر اساس آن فعالان این حوزه به خلق اثر هنری بپردازند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی بیان کرد: اساس نگارگری به مینیاتور‌های دوره‌های قبل مربوط است و همیشه همراه با یک اتفاق بروز و ظهور پیدا می‌کند و بر همین اساس هم هنرمندان از فضایی که احساس می‌کردند می‌توانند روایتگر این شخصیت ملی برای خلق آثارشان بهره گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیاز است از زبان هنر شخصیت‌ها و قهرمانان ملی به نسل جوان معرفی شوند گفت: شهادت سردار سلیمانی به دست شنیع‌ترین آدم‌ها نشان از جایگاه بالای وی است. سردار سلیمانی یک پدیده بود و ما در طول عمر پرثمر وی، چه در جنگ تحمیلی و چه مبارزه با داعش نکات زیادی از وی آموختیم و به اتفاق معتقدیم آنچه باعث موفقیت سردار می‌شد کار‌هایی بود که به صورت دلی انجام می‌داد.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، برگزاری این نمایشگاه را از جمله کار‌هایی معرفی کرد که هنرمندان در راستای معرفی هرچه بهتر این شخصیت ملی انجام داده‌اند.

وی همچنین خبر داد، نمایشگاه «سردار دل‌ها» از ۱۳ دی افتتاح و تا ۲۴ دی ۱۴۰۱ در گالری عالی حوزه هنری؛ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار