کد خبر: ۷۸۳۱
کارشناس فرهنگی بانوان ؛

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در ۸۰ هیئت مذهبی بانوان زنجان

خانم ایمانی کارشناس فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه در قالب جلسات سخنرانی و روشنگری، مداحی و محافل قرآنی‌ها با حضور اقشار مختلف بانوان در محلات و مناطق شهری و روستایی با همکاری ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان زنجان برگزار شد .
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت، خانم ایمانی کارشناس فرهنگی بانوان اداره کل  تبلیغات اسلامی استان زنجان  با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه در زنجان اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه در قالب جلسات سخنرانی و روشنگری، مداحی و محافل قرآنی‌ها با حضور اقشار مختلف بانوان در محلات و مناطق شهری و روستایی با همکاری ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی به اهمیت تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه تاکید کرد و گفت: عفت و حیا، دفاع از حریم ولایت و دفاع از ولی خدا، دعا برای همسایه، احترام به همسر، تربیت صحیح فرزند، روشنگری، حضور جدی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) بود و باید به صورت علمی و عملی تبیین شود.

کارشناس فرهنگی بانوان بر راهکارهای ترویج سبک زندگی فاطمی در عصر کنونی و متناسب با شرایط روز جامعه گفت: خانواده اولین نهادی است که می‌تواند به تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی اهتمام داشته باشد. بنابراین والدین نقش مهمی در تربیت فرزندانشان با سبک و سیاق زندگی فاطمی بر عهده دارند لذا باید آگاهی، دانش و شناخت کافی از زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشند تا بتوانند به تربیت فرزندانشان براساس سبک زندگی فاطمی بپردازند.

ایمانی به مراکز تأثیرگذار در تربیت دینی اشاره و اظهار کرد: مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس، مراکز آموزش عالی و گروه‌های اجتماعی و مذهبی می‌توانند در ترویج سبک زندگی فاطمی نقش مهمی داشته باشند که در این میان اقدام عملی و رفتاری تأثیر بیشتری نسبت به بحث و موعظه دارد بنابراین این مراکز و نهادها به ویژه خانواده‌ها باید با رفتار و عملکرد خود آموزه‌ها و سبک زندگی فاطمی را برای نسل جوان ترویج کنند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: الگوها و آموزه‌های زندگی سبک فاطمی همه برگرفته از آموزه‌های دینی است و حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت کامل تمام اصول زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی یک مسلمان را در زندگی خویش پیاده کرده اند و یک الگوی عملی برای افراد جامعه محسوب می‌شود لذا باید شیوه و منش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را با شیوه‌های عملی و کاربردی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبیین کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار