کد خبر: ۷۸۵۳
به همت معاونت راهبردی سازمان تبليغات اسلامي؛

کتاب «بهار انقلاب در خزان غرب» منتشر شد

کتاب «بهار انقلاب در خزان غرب؛ بخش دوم: فرصت‌های برآمده در دل تهدید‌ها» به همت معاونت راهبردی سازمان تبليغات اسلامي و به قلم «هانی ایران منش» منتشر شد.
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

کتاب «بهار انقلاب در خزان غرب» منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت ،  در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: « وقایعی که امروز پیشِ روی ما است می‌تواند به مثابۀ پیشرانی بسیار قدرتمند برای تحول، نقش آفرینی کند. ما در بسیاری ازهویتها، روند‌ها و نهادها و نقش آفرینی‌ها می‌توانیم تحولات قابل اعتنایی را شاهد باشیم و به فضای تحولات، سرعت قابل اعتنایی بدهیم. فرصت بسیار بی نظیری در درون این اتفاقات نهفته است که باید قدرآن را بدانیم و بسیاری ازآرایش‌های گذشته را برهم بزنیم وآرایش جدیدی ایجاد کنیم».


کتاب «بهار انقلاب در خزان غرب؛ بخش دوم: فرصت‌های برآمده در دل تهدید‌ها»؛ فرصتی را برای مخاطب فراهم می‌سازد تا در بخش اول با «تقابل آسیب شناسی منفعل با فرصت سازی از دل تهدید‌ها» آشنا شود و موضوعاتی همچون ریشه‌های غلبۀ نگرش آسیب‌شناسانه و نگاه فرصت شناسی را ریشه یابی کند.

هانی ایران منش، نویسنده اثر همچنین در بخش دوم این کتاب، نگاهی عمیق‌تر به «فرصت‌های برآمده در دل تهدید‌ها، بازسازی سازماندهی اجتماعی، بسط جهاد تبیین به مثابه عامل کنش‌گری فعال در رسانه، امکان تحول در حکمرانی، زنده شدن انقلاب، بهره مندی از فرصت‌های شعار «زن، زندگی، آزادی» و توجه به سرمایه‌های مغفول» دارد و با دید علمی، نگرش مخاطب را نسبت به این موضوعات ارتقاء می‌بخشد.

نویسنده در بخش «بسط نظریه نهضت‌هــا و جنبش‌هــا» آورده است: نظریاتــی مترقــی در راستای تحــولات اجتماعی هســتند و ســابقه‌ای طولانی در دنیا دارند در صورتی که از صد و پنجاه تا دویست سال گذشته تاکنون، متفکرین و مصلحیــن بزرگ اجتماعی ما، هم به این موضــوع فکر و هم بر اســاس آن عمل می‌کنند. اگر چه اختلافاتی با هم دارند، اما تلاش می‌کنند با گفتگو در جهت رفع این اختلافات بکاهند والبته تمام این‌ها معنایش این است که ما انباشتی از اندیشه در حوزۀ تفکرات نهضتی داریم. وقتــی فلســفۀ علم پوپــری به‌ســمت اندیشــۀ اجتماعی آمــد، نظریــۀ جامعۀ باز مطرح شــد. برای این نظریه، دو مفســر بــزرگ داریم. یکی جورج ســوروس، یکی هــم عبدالکریم ســروش. جــورج ســوروس نظریۀ جامعۀ بــاز پوپری را به‌ســمت انقلاب‌هــای رنگی و نظریۀ جنبش‌هــا می‌برد و عبدالکریم ســروش، جامعۀ باز را به‌سمت نظریۀ اصلاحات اجتماعی می‌برد که در برهه‌ای نیز شاهد برخی از اصلاحات تجویزی‌اش برای جامعه، با وام‌گرفتن از این نظریه بودیم.

این کتاب در ۵۴ صفحه ودر دوفصل و از سوی معاونت راهبرد نهضت تبلیغ اسلام ناب سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده است.

برای دریافت این محصول می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://eitaa.com/ido_strategy۲۱

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار