کد خبر: ۸۰۸۰
طی مراسمی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان:

برگزاری جشن تکلیف برای ۱۱۰۰ دانش‌آموز دختر شهر رودان

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان جشن تکلیف بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز دختر در مسجد امیر المومنین علیه السلام برگزار شد.
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

برگزاری جشن تکلیف برای ۱۱۰۰ دانش‌آموز دختر شهر رودانبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، با همت اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان رودان و با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی این شهرستان، جشن تکلیف بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز دختر رودانی از ۱۸ مدرسه بخش مرکزی این شهرستان با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی رودان و دو نفر از روحانیون متخصص استان در مسجد امیرالمومنین (ع) بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی هاشمی مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی رودان در این مراسم جشن با بیان اینکه دین اسلام، دینی آسان و مطابق با عقل و منطق و فطرت انسان است، اظهار کرد: خداوند هم در مقابل انجام تکالیف و ترک حرام‌ها به انسان پاداش می‌دهد، پاداشی بیشتر از عمل انسان که این مهم نشان از لطف و مهربانی خداوند نسبت به بندگانش دارد.

وی با بیان اینکه، تکلیف سرآغاز بندگی برای هر شخص محسوب می‌شود، افزود: جشن تکلیف، سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی رودان اذعان داشت: جشن تکلیف خاطره‌ای شیرین معنوی – تربیتی است که در آن دانش‌آموزان دختر و پسری که به این سن رسیده‌اند در آیین‌های گروهی با خدایشان عهد می‌بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشر‌ها ساری و جاری می‌شود.

وی رسیدن به سن تکلیف را مأموریت الهی خواند و گفت: انسان تا وقتی‌که به مرحله‌ی تکلیف نرسیده، قابلیت این را ندارد که با خدای متعال حرف بزند یا خدا با او حرف بزند و به او مأموریت بدهد.

مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی رودان افزود: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: کمک به نیازمندان و دادن صدقه، سلام دادن به فرشتگان، پناه بردن به خدا از شر شیطان، کمک خواهی از خدا و دعا برای موفقیت در انجام وظیفه از جمله دعاهایی است که دانش آموزان در جشن تکلیف زمزمه می کنند.

مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی رودان بیان کرد: دانش‌آموزان رودانی در این برنامه جشن تکلیف، با مسائلی همچون محرم و نامحرم، احکام وضو و مباحثی همچون امامت و ولایت آشنا شدند.

گفتنی است در همایش نیایش و جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در بخش مرکزی شهرستان رودان، پیرامون موضوعاتی نظیر نماز، حجاب و عفاف و عواقب بد حجابی توسط روحانیون متخصص مطالب مبسوطی بیان شد و با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان در مسجد امیر المومنین علیه السلام همراه بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار