کد خبر: ۸۱۳۲
معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان خبر داد:

اکران فیلم در ۶۰ شهر فاقد سینما/ تئاتر «لوپتو» در راه است 

معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان، از آغاز به کار طرح «سینما مهر» در ۶۰ شهر فاقد سینما یا دارای سینمای غیرفعال، برای دسترسی بیشتر کودکان و نوجوانان به تولیدات فاخر سینمایی خبر داد.
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

اکران فیلم در ۶۰ شهر فاقد سینما/ تئاتر «لوپتو» در راه است به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سجاد عباسی معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان درخصوص رویکرد این مجموعه هنری در اجرایی کردن طرح «سینما مهر» گفت: حوزه هنری کشور یکی از رویکرد‌های تحولی خود را سیاست فراتهران قرار داده تا استان‌ها و مناطقی که از دسترسی‌ها و امکانات موجود در پایتخت برخوردار نیستند، را تحت پوشش خود قرار دهد.

وی طرح «سینما مهر» را یکی از پروژه‌های بلندمدت حوزه هنری کودک و نوجوان معرفی کرد که با همکاری سازمان سینمایی سوره و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به مرحله اجرا در آمده است.

معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اینکه شهر‌های زیادی هستند که سینمای فعال ندارند، تاکید کرد: یکی از ابزار‌های مهم در ذائقه‌سازی بخصوص در حوزه کودک و نوجوان، سینما است؛ یعنی وقتی بچه‌ها در معرض فیلم و سریال و انیمیشن ایرانی متناسب با ذائقه و قومیتشان قرار می‌گیرند، در بلندمدت به این هنر‌ها علاقه پیدا می‌کنند. به همین دلیل طرح «سینما مهر» درصدد آن است که دسترسی کودکان و نوجوانان مناطق محروم به تولیدات فاخر سینمایی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شهر‌هایی که سینمای‌اش در دست تعمیر است و در حال حاضر سینمای فعال ندارد، بوشهر است، گفت: این شهر با یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت فاقد سینما است و با ارتباط حوزه هنری کودک و نوجوان و کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش، حالا کودکان و نوجوانان این شهر می‌توانند هم‌پای دیگر شهر‌ها به تماشای تولیدات سینمایی و انیمیشن بنشینند.

عباسی گفت: با اجرای این طرح و با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش در این شهر‌ها تبدیل به مکانی شده‌اند برای اکران فیلم‌های سینمایی و انیمیشن. ما در فاز اول «سینما مهر» در ۶۰ شهر فاقد سینما یا سینمای فعال، با انیمیشن «لوپتو» ورود پیدا کردیم که این موضوع با استقبال چشمگیر مخاطب مواجه شد؛ به طوری‌که ما در حوزه هنری کودک و نوجوان هر روز پاسخگوی تعداد زیادی از معلمان، مدارس و خانواده‌ها هستیم که برای هماهنگی سانس به تماشا نشستن این انیمیشن، به ما مراجعه می‌کنند.

اکران فیلم در ۶۰ شهر فاقد سینما/ تئاتر «لوپتو» در راه است 

وی با بیان اینکه در راستای سیاست فراتهران به زودی شهر‌های زیادی دسترسی به تولیدات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان خواهند داشت، اظهار کرد: فعالیت ما در حوزه کودک و نوجوان در این پروژه صرفا محدود به انیمیشن و فیلم نخواهد بود و به زودی ارائه مستند و تئاتر نیز به برنامه‌ها اضافه خواهد شد و پروژه «سینما مهر» را تسری خواهیم داد تا در کمترین زمان افراد بتوانند از آثار هنری استفاده کنند.

معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان در تشریح دیگر برنامه‌ها در شهر‌ها و مناطق محروم به استقبال از انیمیشن «لوپتو» اشاره کرد و افزود: این انیمیشن باعث شد تا در بازارپردازی و تولیدات هنری بیشتر تأمل داشته باشیم.

تئاتر «لوپتو» در راه است 

عباسی گفت: در تعامل جدی با سازمان سینمایی سوره و مرکز انیمیشن سوره، عروسک‌های چند کاراکتر انیمیشن «لوپتو» را ساختیم و به دنبال این هستیم که این کاراکتر‌ها را بیشتر کنیم و در پروژه باغ عروسک‌های حوزه هنری کودک و نوجوان این شخصیت‌ها را به عنوان کاراکتر‌های پایه ببینیم.

معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان همچنین تاکید کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان در حال تولید تئاتر مبتنی بر انیمیشن «لوپتو» نیز است که به زودی آماده خواهد شد و در دهه فجر در شهر‌های مختلف به اجرا درخواهد آمد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار