کد خبر: ۸۲۷۳
در طليعه چهل‌ و چهارمین فجر؛

کاروان قرآنی انقلاب با سفر به ۵ استان، ۱۰۰ برنامه اجرا می‌کند

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، معاون کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد بزرگداشت چهل‌ و چهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی از اجرای برنامه «کاروان قرآنی» در پنج استان کشور خبرداد.
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

حضور کاروان قرآنی در ۵ استان کشور / پوشش کاروان قرآنی از رادیو قرآن

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، معاون کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد بزرگداشت چهل‌وچهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امسال پنجمین سالی است که کاروان قرآنی تشکیل می‌شود اظهار داشت: فعالیت این کاروان، روز دوشنبه دهم بهمن ۱۴۰۱ بعد از نماز مغرب و عشاء با اجرای ویژه برنامه‌ای با شکوه در آستان شیخ صدوق (ره) آغاز خواهد شد و پس از آن اعضای این کاروان که شامل «قاریان، حافظان و فعالان قرآنی برجسته کشور» هستند به پنج استان «گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی» سفر و برنامه‌هاي متنوع قرآني اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کاروان قرآنی از رادیو قرآن پوشش داده می‌شود، افزود: اولین حضور کاروان بعد از شهرری، حرکت به سمت رشت و حضور در گلزار شهدای این شهر است. این مراسم روز ۱۱ بهمن برگزار می‌شود سپس اين کاروان درمسجد جامع تالش در جمع  شیعیان و برادران اهل تسنن، اجرای برنامه خواهند داشت.

معاون کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد بزرگداشت چهل وچهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: کاروان قرآنی همچنین ۱۲ بهمن در جمع کارکنان نیروی دریایی ارتش و مرکز آموزش باقرالعلوم (ع)  شهر رشت حضور می‌یابند و بعد از پایان این برنامه وارد شهرستان آستانه اشرفیه شده و در امام‌زاده جلال‌الدین اشرف (از فرزندان امام موسی کاظم عليه السلام) برنامه اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد: کاروان قرآنی انقلاب، ۱۳ بهمن در «دانشگاه افسری امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه زیبا کنار» محفل قرآنی برپا می‌کنند. در ادامه نیز کاروان قرآنی با حضوردر «روستای قرآنی مژه» از بخش کوچ اصفهان رشت به اجرای برنامه می‌پردازند، این کاروان  جمعه ۱۴ بهمن به استان مازندران سفر می‌کند و با حضور در گلزار شهدای مجدالدین ساری برنامه‌های خود را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کاروان با حضور در نمازجمعه شهر ساری و شهرستان سواد کوه محفل قرآنی برگزار خواهد کرد خبر داد: برنامه‌های محفل قرآنی علاوه بر اینکه با حضور نماینده، ولی فقیه در این استان برپا می‌شوند؛ میزبان مجمع قاریان استان هم خواهند بود.

شفيعي ادامه داد: کاروان قرآنی، قبل از ظهر شنبه ۱۵ بهمن وارد شهرستان نوشهر می‌شود و بعد از اجرای برنامه و برپايي محفل قرآنی، وارد شهرستان چالوس خواهد شد.

به گفته وی، کاروان قرآنی صبح یکشنبه ۱۶ بهمن در آمل و عصر همان روز نیزدر شهر قائم شهر اجرای برنامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام شفیعی درپایان از برگزاری یک دوره توانمندی ويژه قاریان قرآن قائم‌شهر از سوی کاروان قرآنی خبرداد و گفت: حضور در جمع  دانش آموزان معتکف در آمل نیز یکی دیگر از برنامه‌های کاروان قرآنی به‌شمار می‌رود. این در حالی است که ۱۰۰ برنامه توسط کاروان قرآنی انقلاب اسلامی در سراسر کشور اجرا مي‌شود، همچنین «برگزاری کارگاه قرائت، مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان و برگزاری کارگاه‌های ارائه مباحث قرآنی ویژه خانواده‌ها» از جمله برنامه‌های این کاروان قرآنی به‌شمار می‌روند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار