کد خبر: ۸۲۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

اجرای صد‌ها برنامه فرهنگی و قرآنی ویژه دهه فجر در کردستان/ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف تا پایان هفته جاری ادامه دارد

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: ثبت نام از معتکفین آغاز و تا پایان هفته جاری در ادارات تبلیغات اسلامی شهر‌های کردستان ادامه دارد.
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان روز دوشنبه 10 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که با محوریت اعلام برنامه‌های دهه فجر و مراسم معنوی اعتکاف برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال این سازمان با مبنا قرار دادن نصایح و بیانات مقام معظم رهبری و با مشارکت دو کمیته قرآن و تشکل‌های دینی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از 100 خانواده شهید و فعالان قرآنی و فرهنگی، برگزای گفتمان های دینی، کرسی های آزاد اندیشی و نشست های تبیینی با موضوع انقلاب اسلامی و مسابقات کتابخوانی و رادیویی از جمله برنامه های این سازمان در دهه مبارک فجر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در تمامی مساجد شاخص و محوری استان، برنامه های گرامیداشت دهه فجر و ایام رجب برگزار می شود، ادامه داد: هیات های مذهبی استان بیش از 400 برنامه را به مناسبت دهه مبارک فجر در استان برگزار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا، جشن های انقلاب، مسابقه نقاشی، تولید و توزیع بسته‌های فرهنگی و محتوایی، توزیع غذای گرم میان نیازمندان و افتتاح و تجهیز خانه های عالم نیز از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای این ایام است.

حجت الاسلام رازیانی همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در مساجد شهر سنندج، مولودی خوانی، کارگاه های آموزشی سبک زندگی قرآنی، مسابقه تفسیر سوره مبارکه فجر را نیز از جمله برنامه های این سازمان برای ایام دهه فجر برشمرد و گفت: بیش از 60 محفل قرآنی نیز در این ایام در استان کردستان برپا می شود.

وی افزود: در مجموع بیش از یک هزار و 400 تشکل دینی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در مناسبت های مختلف برنامه های خود را در استان کردستان اجرا می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیز در استان اشاره و تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف یکی از فرصت‌های مناسب برای خودسازی و رجوع به خود در میان ما مسلمانان است که در ماه رجب و ماه رمضان به این امر توصیه شده است.

وی اعلام کرد: در بیش از 10 مسجد شاخص و محوری استان امسال مراسم اعتکاف برگزار می شود که این مساجد در شهرهای سنندج، قروه، کامیاران و بیجار قرار دارند.

حجت الاسلام رازیانی گفت: جلسات مخصوص اعتکاف اولی‌ها، بصیرت افزایی، سخنرانی معرفتی، مناجات خوانی و ادعیه نیز با رعایت نکات بهداشتی در مراسم اعتکاف برگزار می شود.

وی یادآور شد: ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد علاقمندان فرصت دارند ثبت نام خود را در ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای کردستان انجام دهند.

وی اضافه کرد: مراسم معنوی اعتکاف از شنبه ۱۵ بهمن مصادف با سیزدهم رجب المرجب در مساجد جامع شهرهای قروه، بیجار،سنندج و کامیاران به مدت سه روز انجام می‌گیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار