کد خبر: ۸۳۳۲
محمدحسین نیرومند:

بعد از حوادث اخیر تصمیم گرفتم دوباره برگردم

 محمدحسین نیرومند با بيان اينكه حوادث اخیركشور عامل بازگشتش به عرصه كاريكاتور است گفت: سهم مشارکت هنرمندانی که حرفی برای گفتن دارند نسبت به حوادث اخیر کشور بسيار کم است و بايد هنرمندان بیشتری در این زمینه وارد صحنه شوند.
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

 

بعد از حوادث اخیر تصمیم گرفتم دوباره برگردم

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسین نیرومند، فارغ‌التحصیل کارشناسی طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارای گواهینامه درجه‌یک هنری است. او در دوره‌ای، سردبیر و مدیرمسئول کیهان کاریکاتور بود و ازجمله سوابقش، می‌توان به مدیریت گروه جوان و طرح و برنامه شبکه دو سیما، سرپرستی دفتر طنز مرکز هنرهای تجسمی و معاونت سینمایی حوزه هنری، دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و مدیرعاملی انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد. نیرومند اکنون مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این سمت را نیز در دولت‌های نهم و دهم بر عهده داشته است.

این هنرمند کاریکاتوریست که بیشتر در حوزه طنز فعال است مدتی است به گفته خودش از فعالیت هنری فاصله گرفته اما در پی اتفاقات اخیر کشور، این هنرمند، 70 اثر طنز را خلق و 45 اثر را در نمایشگاهی با عنوان «کار خودشونه» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران به معرض دید گذاشت.

محمدحسین نیرومند در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این نمایشگاه، روز دهم بهمن 1401 در گالری عالی افتتاح و تا 26 بهمن ادامه خواهد داشت در مورد این نمایشگاه می‌گوید: مدتی بود که درگیر کارهای اجرایی شده بودم و به همین دلیل از فعالیت‌های هنری فاصله گرفتم. این در حالی است که معتقدم کارهای اجرایی، آفت فعالیت‌های هنری است. ازاین‌رو بعد از حوادث اخیر بر آن شدم تا مجموعه کاری را به نام «کار خودشونه» که شامل 70 تابلو طنز مربوط به حوادث اخیر است را طی نمایشگاهی به معرض دید علاقه‌مندان بگذارم. البته در حال حاضر به دلیل فضای کم نمایشگاه ابوالفضل عالی، تنها 45 تابلو را به نمایش گذاشتم لذا در نمایشگاه‌های بعدی اگر فضای کافی موجود بود حتماً تمام تابلوها به نمایش گذاشته خواهد شد.

این هنرمند کاریکاتوریست می‌افزاید: سعی کردم تحلیل‌ها و نگرشم از جنگ شناختی و اتفاقات اخیر کشور در ۷۰ روز گذشته که در شکل اغتشاشات نمایان شد را در قالب پوسترهای طنزآمیز به تصویر بکشم این درحالی‌که است که در کنار تصویرگری تابلوها به سخنان مطرح‌شده از بطن جامعه در مورد این حوادث نیز استناد کردم البته این کار علاوه بر اینکه به جذابیت اثر کمک می‌کند، سبب ارتباط بیشتر مخاطب با اثر خواهد شد همچنین با توجه به اینکه ممکن است این آثار در فضای مجازی هم منتشر شوند لذا احساس کردم این مطالب می‌تواند به درک مخاطب از مفهوم اثر، بیشتر کمک کند.

به گفته نیرومند، نمایشگاه «کارخودشونه» بعد از تهران در شهرستان‌ها نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با تأکید بر مشارکت بیشتر هنرمندان در شفاف‌سازی فضای غبارآلود این حوادث می‌گوید: معتقدم مشارکت هنرمندانی که نسبت به وقوع این حوادث، حرفی برای گفتن دارند کم است و لازم است تا هنرمندان بیشتری در این زمینه وارد صحنه شده و آستین بالا بزنند. البته من بر خودم لازم دیدم تا قبل از اینکه فرصت‌ها از دست بروند و از این حوادث فاصله بگیریم؛ دیدگاه خودم را در قالب هنری نسبت به این حوادث ارائه دهم.

 
 






ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار