کد خبر: ۸۵۸۸
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان؛

در تبیین زیبایی دین برای نسل جدید کوتاهی کردیم

نشست هم اندیشی روحانیون مستقر و امامان پایگاه‌های اجتماعی زنجان با حضور حجت الاسلام نقیلو مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با محوریت تبیین دین برای نوجوانان و جوانان در جامعه برگزار شد.
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ؛ حجت الاسلام نقیلو در این نشست گفت :یکی از مسائلی که در عصر حاضر توجه بسیاری از اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده ؛ تربیت دینی نسل نوجوان وجوان است. نظر به اینکه دوره نوجوانی یکی از حساس ترین مراحل زندگی هر انسانی بوده و در این سن نوجوانان به سن تکلیف رسیده و مکلف به انجام فرائض دینی و مذهبی می شوند؛ موضوع تربیت دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه افزود : «درک جوان» از جمله مسائلی است که لازم است در مورد جوانان رعایت شود. به دلیل آنکه جوان خود را در این سنین غریب و تنها می بیند، اغلب سعی می کند علیه سنّت ها و آداب و رسوم قیام کند ، از والدین خود و جامعه کناره گیری کند و فقط با همسالان خود تماس بگیرد. در چنین حالتی، جوان به یک یا چند راهنما نیاز دارد تا او را درک کرده و محرم اسرار و همراز او گردند.حالا اگر کسی نباشد که به درد دل های جوان گوش دهد و یا احیاناً پدر و مادر در مقابل تفکرات او واکنش شدیدی از خود نشان دهند، روشن است که جوان دیگر والدین را محرم اسرار خود نمی داند و مسائل خصوصی را با آنان در میان نمی گذارد.

حجت الاسلام نقیلو با اشاره به اینکه جوان می خواهد همه آموزه های دینی را با عقل خود بسنجد گفت :  او فکر می کند اگر آموزه های دینی در قالب های فکری او بگنجد صحیح است، وگرنه درست نیست و باید کنار گذاشته شود. این عوامل موجب می شود هویت دینی جوان به خوبی شکل نگیرد و دچار بحران شناختی نسبت به این آموزه ها شود و راه نجات از این بحران را گریز از دین بداند!

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تاکید بر تقش روحانیت در تبیین و اینکه  تحول اساسی دراین حوزه صورت گیرد افزود :وظیفه ما تبیین دین است ، برای تبین دین یک قیام عمومی را مطلبد و همه صاحب نظران در این حوزه باید ورود پیدا کنند . بخشی از مشکلات دراین حوزه به شیوه تبیین دین برمی گردد . کسی که در داخل سیاه چال است تصوری ازنور ندارد و تبیین دین یعنی نشان دادن نور یعنی نشان دادن نور، باید زیبایی های دین را به جامعه نشان دهیم .

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت : ما برای جامعه آنگونه که شایسته است دین را تبیین نکرده ایم که از آنها انتظار داشته باشیم ، اگرما دین را به جوانان صحیح تبیین کنیم هم عقل آگاه می شود و هم دل عاشق می شود و برای تبیین دین هیچ تاریخ انقضاعی وجود ندارد ؛ ما باید از تمامی هنرها برای تبیین دین و پیشبرد اهداف استفاده بکنیم .

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار