کد خبر: ۸۶۴۴
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

مهرواره محله همدل ۲؛ زمینه سازی برای شناسایی و انگیزه بخشی به فعالان فرهنگی و اجتماعی 

حجت الاسلام امیری بیان داشت: برگزاری مهرواره محله همدل ۲ موجب شناسایی مجموعه‌های مردمی در استان‌های مختلف می‌شود و انگیزه خاصی را بین کسانی که دغدغه خدمت‌رسانی دارند، ایجاد می‌کند.  
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

حجت الاسلام علی امیری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست شهید عجمیان را در انگیزه‌سازی مخاطب بسیار مؤثر دانست و گفت: ما با مجموعه و تیمی که در این نشست حاضر شدیم در هر برنامه که فرصتی بیابیم آن را مغتنم شمرده و با همکاران به تحلیل برنامه‌های این نشست می‌پردازیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر سه برابر این نشست وقت و هزینه صرف می‌کردیم نمی‌توانستیم چنین انگیزه‌ای را که کارشناسان و همکاران ما در نشست شهید عجمیان به دست آوردند در آنان ایجاد نماییم.


وی همفکری را از دیگر نقاط قوت این نشست خواند و اظهار داشت: در استان به صورت هفتگی جلساتی را برگزار می‌کنیم، اما نشستی که متمرکز بر یک موضوع مشخص باشد، موجب بارش فکری بیشتر می‌شود و بدون شک این همفکری و هم افزایی با همکاران برای ما در برنامه‌های استان نیز مفید خواهد بود.


حجت الاسلام امیری افزود: حُسن دیگر این نشست، آشنایی با مسائل استان‌های مختلف و برنامه‌های آنان است تا برنامه‌های موفقی را که سایر استان‌ها اجرایی کردند و متناسب با ظرفیت‌های موجود ما نیز می‌باشد را برای استان خود الگوبرداری و پیاده کنیم.


وی همچنین با اشاره به تفکیک استان‌ها و تبدیل این نشست به سه دوره مختلف عنوان کرد: این کار از دیگر نقاط قوت نشست شهید عجمیان محسوب می‌شود که موجب شده تعداد شرکت کنندگان هر دوره کمتر و فرصت ارائه بحث و تبادل نظر برای همگان فراهم شود.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مهرواره محله همدل ۲ بیان داشت: این مهرواره‌ها حرکات جدیدی هستند که علاوه بر اینکه موجب شناسایی مجموعه‌های مردمی استان‌ها می‌شوند، انگیزه خاصی را نیز بین کسانی که دغدغه دینی و انقلابی و خدمت‌رسانی دارند، ایجاد می‌کند.


وی همچنین تصریح کرد: نقاط ضعف مهرواره محله همدل ۱ حامل تجربه‌هایی بوده که می‌توان از آن‌ها برای برگزاری بهتر مهرواره محله همدل ۲ بهره گرفت. 


حجت الاسلام امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: این ایام بهترین فرصت برای راه اندازی این مهرواره است و ما برای اجرایی کردن این رویداد در استان برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم که به محض بازگشت به استان، جلساتی را با نهاد‌هایی که می‌توانند در این مسیر یاریگر ما باشند برگزار خواهیم کرد.


حجت الاسلام امیری به دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اشاره و عنوان کرد: کار ویژه ما برای ماه‌های شعبان و رمضان امسال، پای کار آوردن مردم در اجرایی ساختن برنامه‌هاست که تلاش ما بر این است به تسهیل‌گری امور بپردازیم و انجام کار اصلی را به خود مردم واگذار کنیم.


وی گرفتن کار از مردم را آسیب زا توصیف کرد و گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر برخی از مردم به دلیل وجود نهاد‌های فرهنگی، از مشارکت و مبارشرت در این امور کنار کشیده‌اند؛ ورود ارگان‌ها در برنامه‌ها و بر عهده گرفتن امور، لطمه بزرگی به مسائل فرهنگی وارد کرده است. برنامه ریزی ما بر این است که دوباره مجموعه‌های مردمی را فعال کنیم و پای کار بیاوریم.


وی به تأکید اسلام بر تقویت پیوند‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: حتی فردی‌ترین احکام دینی به محض اینکه اجتماعی می‌شود، دیگر اجر و ثوابش قابل احصاء نیست؛ نماز فرادا با نماز جماعتی که دو نفره اقامه می‌شود اصلا قابل مقایسه نیست و طبق روایات هرچه تعداد در این جماعات زیاد می‌شود، ارزش آن تصاعدی زیاد می‌شود تا جایی که دیگر هیچ کسی نمی‌تواند آن را ارزش‌گذاری کند.


حجت الاسلام عزت زمانی طراحی و بازسازی نظامات متناسب با تمدن نوین اسلامی را ضروری خواند و گفت: امامین انقلاب با تکیه ظرفیت‌هایی همچون شهید روح الله عجمیان، نظام سیاسی، نظام امنیتی ما را به این نقطه رسانده اند که امروز دشمن از پهباد‌های ما تن‌شان به لرزه افتاده است؛ همه متخصصین بر این باورند که تولید پهباد یعنی دستیابی به آخرین تکنولوژی نظامی دنیا. حال آنکه در دوران طاغوت، همین‌ها اجازه نمی‌داند حتی بالاترین فرماندهان نظامی ما از نزدیک با فرآیند تولید تسلیحات نظامی آشنا شوند و ما را تحقیر می‌کردند.


حکمرانی نرم محلی؛ پاتک اصلی ما در مواجهه با تمدن غربی/ بانوان؛ خالق پیوند‌های اجتماعی
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد پیوند‌های مؤمنین در محله‌ها با محوریت امام محله و مسجد را پاتک اصلی ما در این جدال تمدنی دانست و گفت: این حکمرانی‌های نرم مردمی و محلی باید شکل بگیرد و تقویت شود. هر توان و ظرفیتی را داریم باید پای این کار بیاوریم. بانوان در این عرصه نقش ویژه‌ای دارند؛ بانوان خالق پیوند‌های اجتماعی هستند همانطور که در حفظ کانون خانواده بر عهده اینهاست در عرصه اجتماعی نیز آن‌ها می‌توانند این پیوند‌ها را تقویت کنند.


وی در پایان افزود: اگر پیوند‌های اجتماعی شکل بگیرد، امر عظم ولایت محقق می‌شود و ما پیروز خواهیم شد و تمام مشکلات حل می‌شود. اگر پیوند‌های اجتماعی درست شوند حتی یک قتل هم اتفاق نخواهد افتاد، فحشا و بی‌دینی از بین می‌رود چراکه همه نسبت به هم احساس و مسئولیت می‌کنند و نمی‌توانند نسبت به هم بی‌تفاوت باشند. اگر این پیوند‌ها برقرار بشود، بی‌شک ظهور محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار