کد خبر: ۸۶۵۴
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد:

توجه نداشتن جامعه قرآنی به حوزه‌های اجتماعی، ميان آن‌ها و مردم فاصله انداخته

حجت‌الاسلام علی تقی زاده، با بيان اينكه جامعه قرآنی تا كنون به فعالیت‌های تخصصی مشغول بوده و به حوزه‌های اجتماعی و میدانی توجه نداشته‌ است گفت: رويكرد جديد دارالقرآن اين است كه میان فعالان، مؤسسات و خانه‌های قرآن، مردم و مسائل ایشان، پیوند‌های اجتماعی ایجاد کند.
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

تاکید بر رویکرد جهاد تبیین در فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در جمع مدیران قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی که درشهر قم برگزار شد در خصوص برنامه قرآنی محله همدل اظهار داشت: اشکالی که همیشه به فضا‌های تخصصی و جامعه قرآنی وارد بوده است این است که این جامعه به نوعی خود را به فعالیت‌های تخصصی مشغول کرده و به سایر حوزه‌های اجتماعی و میدانی توجه نداشته‌او همواره کار تخصصی خود را ادامه داده‌اند و همین امر موجب شده است تا میان این افراد و جامعه فاصله ایجاد شود و این در صورتی است که اهالي هیئت و مسجد بسيار بیشتر به دنبال چنین فضا‌هایی بوده و موفق هم بوده‌اند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه رويكرد جديد دارالقرآن اين است كه میان فعالان، مؤسسات و خانه‌های قرآن، مردم و مسائل ایشان، پیوند‌های اجتماعی ایجاد کند گفت: توجه به موضوع پیوند امام و امت، یک موضوع قرآنی است و می‌تواند بستری برای حل مسائل و نیاز‌های جامعه باشد وسازمان دارالقرآن دربرنامه مهرواره محله همدل به دنبال عمل به این فریضه قرآنی و چنین ساختاری است.

وی ادامه داد: محله همدل، موجب آشنایی بیشتر ما با ظرفیت‌های میدانی در استان‌ها و حل مشکلات می‌شود. این درحالی است که رصد میدانی مجموعه‌های قرآنی در قالب این برنامه از دیگر اهداف این برنامه است.

حجت الاسلام علی تقی زاده تصریح کرد: ما در این برنامه، فعال کردن بیشتر مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن و فعالیت در حوزه جهاد امید و امیدآفرینی را نیز پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام علی تقی زاده یادآور شد: اوج فعالیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در ماه مبارک رمضان است و برنامه‌های قبلی و تخصصی سازمان طبق رویه انجام شده و رویکرد جهاد تبیین نیز در این برنامه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار