کد خبر: ۸۷۰۰
با حضور منتخبین کنگره شعر بلاغت؛

اختتامیه کنگره ملی شعر بانوی بلاغت برگزار شد

کنگره ملی شعر بانوی بلاغت که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، با حضورآیت الله خاتمی نماینده، ولی فقیه و استاد کلامی و استاد عینی فرد و با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

به گزارش روابط عمومی سلزمان تبلیغات اسلامی، مهدی ساشورپور در آئین اختتامیه کنگره ملی شعر بانوی بلاغت، اظهار کرد: دبیرخانه کنگره ملی شعر بانوی بلاغت به ابتکار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه امامت و مهدویت تشکیل شد که بر اساس آن هر استان موظف شد یک موضوع را پیگیری کند که برگزاری کنگره ملی شعر بانوی بلاغت نیز به استان زنجان واگذار شد.

وی ادامه داد: از 20 شهریور این کنگره آغاز به کار کرد و کمیته اجرایی و علمی تشکیل شد و فراخوان این کنگره منتشر و آثار متعددی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

این مسئول افزود: ۳۶۹ اثر از سراسر کشور به این کنگره ارسال شد و از بین این اشعار ۶۴ اثر برگزیده و به صورت یک مجموعه کتاب چاپ شده است.

ساشورپور با اشاره به اینکه این کنگره در سه رده دانشجویی، عمومی، آزاد یا سپید و در دو بخش ترکی و فارسی برگزار شد، اظهار کرد: در بخش عمومی سماء روشنایی از قم رتبه اول و رضا اسمخانی از زنجان رتبه دوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در بخش دانشجویی رتبه اول سمانه خلف‌زاده از استان قم، مهدی حنیفه از زنجان و قاسم بای از رامیان گلستان به عنوان رتبه سوم برگزیده شدند، تصریح کرد: در بخش آزاد یا شعر سپید مجتبی صفری از رشت رتبه اول و فاطمه بیرانوند از خرم‌آباد رتبه دوم را کسب کردند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در بخش ترکی این کنگره نیز محمدرضا قربانی از ارومیه رتبه اول و جواد کریمی از زنجان رتبه دوم را کسب کردند.

گفتنی است، در این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان این کنگره، کتاب مجموعه اشعار اولین کنگره ملی بانوی بلاغت نیز رونمایی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار