کد خبر: ۸۷۱۳
در نشست بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان زنجان مطرح شد؛

نباید فعالیت‌هایی که در حوزه بانوان صورت می‌گیرد سطحی باشد

نشست بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان زنجان در راستای هم اندیشی و برنامه ریزی برای فعالیت‌های اثر بخش بانوان، با معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بهزاد طارمی معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این نشست بابیان اینکه زنان جامعه ما نقش تأثیری گذاری در تربیت جامعه و افراد جامعه دارند افزود : نباید کارهایی که برای بانوان انجام میدهیم سطحی باشد.فعالیت های بانوان باید عمیق ، ریشه ای و اثر گذاری آن در جامعه مشهود باشد. دیدن دغدغه های بانوان و مطالبه گری آنان از مهمترین مسائل بانوان باید باشد .

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه به اینکه زنان جامعه ما بسیار توانمند هستند تأکید کرد: بدون تردید ، شناخت جایگاه واقعی زنان ایرانی و احیای جایگاه سازندگی آن ها، نیازمند بازنگری جدی به این مقوله است و اولین قدم توجه به شایستگی ها و توانمندی های زنان و رفتن به سمت کسب جایگاه های متناسب با این توانمندی ها و در نهایت، تلاش برای ارتقاء جایگاه و پیشبرد نقش جامعه زنان کشور در توسعه پایدار است.

طارمی با بیان اینکه عموما وقتی حرف از مسائل بانوان که می شود، رسانه ها، مبانی اسلام و انقلاب را جزو اصلی ترین موانع دستیابی به حقوق زنان معرفی می کنند ، تصریح کرد: غربیها با قدرت تبلیغات بالایی که دارند، تا حدی اذهان عمومی را با خود همراه می کنند و به سمت آن نظم نوین جهانی که استعمارگران فرهنگی در پی آن هستند، سوق می دهند. حال آنکه در آنسوی جهان، محققان و پژوهشگران مهد دموکراسی اعتراف می کنند که در اصول اسلام و انقلاب اسلامی، بیشترین تکریم و حفظ عزت و اعتبار زن وجود دارد.

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بر تقویت لایه های میانی جامعه بانوان تأکید کرد و افزود : باید بستر نقش‌آفرینی برای بانوان فراهم شود به نحوی که زنان، تعامل با اعضای خانواده و فامیل را فرصتی برای انجام رسالت خود ببینند که به نوعی فعال کردن کنشگری بانوان در حوزه جهاد تبیین است و در این زمینه باید موانع جهاد تبیین شناسایی شود و برای آن طراحی صورت پذیرد. می‌توان گفت اگر قرار باشد یک کار در سازمان تبلیغات اسلامی صورت پذیرد، آن «جهاد تبیین» است .

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از راهکارهای مطالبه گری بانوان کار تشکیلاتی در جامعه است افزود :در کار تشکیلاتی باید نگاه توحیدی داشته باشیم .تشکیلات توحیدی نتیجه تشکیل گروه‌هایی با انسان‌های متعهد است و ‌ هر کس می‌تواند به اندازه سهم خود هستی را به سمت خداوند سوق دهد.

آقای طارمی در پایان افزود : اداره کل تبلیغات اسلامی استان این آمادگی را دارد ، گروههایی که در حوزه بانوان و کنشگران این عرصه فعالیت می کنند را مورد حمایت خود قرار دهد و از طرحها و برنامه های این گروهها استقبال میکند .

گفتنی است، در این نشست ، بانوان فرهیخته فرهنگی دینی به بیان نظرات و دیدگاههای خود در مورد فعالیت هانشست بانوان ی بانوان پرداختند .

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار