کد خبر: ۹۰۸۸
در نشست خبری «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شد؛

افزوده شدن «رویداد برگزیده» و «چهره ماندگار هنر»

علی فروزانفر ، معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه به هیات داوری تاکید شد تا انتخاب چهره هنر انقلاب؛ چهره‌ای شاخص و متمایز از چهره سازمانی و اداری حوزه هنری باشد از افزوده شدن «رویداد برگزیده» و «چهره ماندگار هنر» خبر داد.
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

افزوده شدن «رویداد برگزیده» و «چهره ماندگار هنر»

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، نشست خبری «هفته هنر انقلاب اسلامی»، ظهر امروز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی و علی قربانی، مدیرعامل موسسه سپهرسوره هنردر تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری در این نشست با بیان اینکه برطبق مصوبه شورای فرهنگی عمومی کشور ۲۰ فروردین هر سال «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شده است که مصادف با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی است گفت: این نهمین سالی است که حوزه هنری، در آخرین روز هفته هنر انقلاب، چهره هنر انقلاب اسلامی را معرفی می‌کند و ما همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی، سر مزاراین شهید در گلزار بهشت زهرا (س) حاضر خواهیم شد و با آرمان‌های حضرت امام (ره) نیز تجدید میثاق خواهیم کرد. این درحالی است که همزمان در ۳۱ استان کشور نیز، مراسم مختلفی در بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی برگزارخواهد شد.

به گفته فروزانفر، در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و در روز ۲۷ فروردین ماه علاوه بر معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی، به صورت تخصصی نیز چهره‌های هر رشته هنری معرفی خواهند شد.

معرفی چهره‌های برگزیده هنر انقلاب استان‌ها

معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه مشابه هر ساله نیز، چهره برگزیده هنر انقلاب استان‌ها نیز معرفی خواهند شد، خبر داد به هیات داوری تاکید شده است تا انتخاب چهره هنر انقلاب؛ چهره‌ای شاخص و متمایز از چهره سازمانی و اداری حوزه هنری باشد.

علی فروزانفر با اشاره به جوایز امسال از سه برابر شدن این جوایز در این دوره خبر داد و ادامه داد: امسال علاوه بر انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی، ما «رویداد برگزیده» و «چهره ماندگار» هنر انقلاب را نیز انتخاب خواهیم کرد.


تخفیف ۵۰ درصدی سینما‌های حوزه هنری در ۲۶ فروردین

به گفته وی هر ساله سینما‌های حوز هنری و مجموعه انتشارات سوره مهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، تخفیفاتی را برای مخاطبین خود در نظر می‌گیرند و در همین راستا نیز در روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۲، تمامی سینما‌های حوزه هنری تخفیف ۵۰ درصدی خواهند داشت که علاقه مندان می‌توانند با ورود به سایت گیشه هفت، بلیت‌های خود را تهیه کنند. این درحالی است که تمام فروشگاه‌های سوره مهر نیز در سراسر کشور با تخفیف ۲۵ درصدی کتاب‌های خود را عرضه خواهند کرد.

پرونده ویژه حوزه هنری برای چهره سال هنر انقلاب

علی فروزانفر هچنین تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ تلاش شده است تا ارتباط با هنرمند برگزیده سال، ارتباط جدی و مستمری باشد مثلا از زمانی که چهره سال ۱۴۰۱ یعنی استاد قدیریان انتخاب شدند؛ بخش‌های مختلف حوزه هنری، نشست‌های متعددی را با محوریت ایشان برگزار کرد و فعالیت رسانه‌ای جدی پیرامون شخصیت، آثار و نحوه تفکر آقای قدیریان شکل گرفت و چهره هنر انقلاب اسلامی، تبدیل به یک پرونده ویژه برای حوزه هنری شد و این اتفاق نیز امسال دنبال خواهد شد.

علی قربانی مدیرعامل موسسه سپهرسوره هنر، نیز در این نشست اظهار داشت: افتتاحیه هفته هنر انقلاب با حضور هنرمندان در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و غبارروبی از مزار شهید آوینی در بیستم فروردین آغاز خواهد شد که در طول هفته هنر انقلاب (۲۰ تا ۲۷ فروردین) نیز شاهد افتتاح چندین نمایشگاه در حوزه هنری خواهیم بود.

۲۵ و ۲۶ فروردین، شب تقدیر از هنرمندان برگزیده

به گفته وی، شب ۲۵ فروردین، شب هنرمندان رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی، عکس، معماری و پژوهش و تقدیر از چهره‌های سال ۱۴۰۱ در این رشته‌ها و شب ۲۶ فروردین نیز شب هنرمندان ادبیات، طنز، ادبیات پایداری و هنر‌های تجسمی و تقدیر از چهره‌های سال ۱۴۰۱ در این هنرها  خواهد بود.

مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنرافزود: در شب ۲۷ فروردین نیز آیین پایانی و معرفی چهره و رویداد ۱۴۰۱ هنر انقلاب و تقدیر از چهره ماندگارهنر انقلاب خواهد بود که در محوطه حوزه هنری به وقت افطار انجام خواهد شد.

معرفی چهره‌های سال رشته‌های هنری

علی قربانی با بیان اینکه هنوز هیات داوری در رشته‌های نقاشی و معماری به جمع بندی نرسیدند از برگزیدگان رشته‌های دیگر هنری خبر داد و اظهار داشت: در رشته گرافیک «مسعود نجابتی» چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب انتخاب شدند. در نگاره گری «مینا صدری»، در تصویرسازی «محمدرضا دوست محمدی» و در رشته کاریکاتور نیز «محمد حسین نیرومند» چهره سال انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در رشته شعر «مهدی جاندار» و در رشته داستان «علی اصعر عزتی پاک» در موسیقی «محمد مهدی سیار» (ترانه سرا)، در رشته سینمای مستند «محسن اسلام زاده»، در رشته انیمیشن «محمد خیر اندیش» و در سینمای داستانی نیز «حسین دارابی» انتخاب شدند.

مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر یاد آور شد: در رشته هنر‌های نمایشی «ایوب آقاخانی»، در رشته پژوهش «علی اصغر فهیمی فر»، در طنز «مهرداد صدیقی»، در رشته عکس «سید عباس میرهاشمی»، در بخش ادبیات پایداری «گلستان جعفریان» ودر بخش انقلاب نیز «هدایت الله بهیودی» انتخاب شدند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار