مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان؛

همه در قبال فلسطین مسئولیت داریم

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: همه در قبال فلسطین و مردم این کشور مسئولیت داریم.
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام منصور باقربیک تبریزی، افزود: امسال شرایط دنیا و کشور خاص و حساس است، اسرائیل در حال فروپاشی از درون و از لحاظ داخلی بسیار آسیب پذیر و پرحاشیه شده و برای مخفی ماندن این موضوع حملات وسیعی را در فلسطین و بر علیه مردم مظلوم این کشور و خصوصا غزه انجام می‌دهد تا مردم را تحت فشار قرار دهد تا از لحاظ تبلیغاتی، مشکلاتی که در درون خود دارند را مخفی و لاپوشانی کنند.
وی ضمن دعوت همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: امسال هم روز‌های آخر ماه مبارک رمضان و جمعه آخر آن احتمالاً با عید سعید فطر همخوانی داشته باشد و بر این اساس جمعه ۲۳ ماه رمضان به عنوان روز قدس اعلام شده و همه باید در این مراسم شرکت کنیم.
وی اظهار کرد: ما در قبال مردم فلسطین مسئولیت داریم، به عنوان یک ملت مسلمان با توجه به روایات که از پیغمبر اسلام (س) مبنی بر اینکه «اگر کسی صبح را در حال شروع کند که اهتمام به کار مسلمانان نداشته باشد و احتمال به گرفتاری‌ها و دغدغه‌های مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست» و یا این حدیث دیگری که «اگر یک مسلمان بشنود که مسلمان دیگری فریاد کمک دارد، اما پاسخ او را ندهد مسلمان نیست»،  وظیفه داریم تا در به مردم مسلمان فلسطین و کسانی که تحت ظلم استکبار و صهیونیست و خصوصاً اسرائیل غاصب هستند کمک کنیم و نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم.
باقربیک تبریزی تصریح کرد: اگر روزی، جنگ مسلحانه باشد وظیفه داریم ما هم جنگ مسلحانه کنیم، امروز شاهد هستیم که اسرائیل غاصب رو به اضمحلال و فروپاشی است بنابراین وظیفه ما حمایت و حضور در صحنه و اعلام برائت از اسرائیل، این رژیم به کودکش است، اینکه ما از این مقدار هم مضایقه کنیم و از آمدن در خیابان‌ها یا سردادن ندای «مرگ بر اسرائیل» حمایت خود را از مردم مظلوم سلب کنیم، از هیچکس پذیرفته نیست.
وی بیان کرد: کسانی که نسبت به مردم فلسطین بی‌تفاوت هستند، چگونه ادعای مسلمانی دارند و می‌توانند ادعا کنند که پیرو مکتب پیغمبر(ص) هستند در حالی که پیغمبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام نسبت به تک تک افرادی که از آن‌ها کمک و درخواست حمایت می‌کردند، حساس بودند و به آن‌ها کمک می‌کردند.
وی اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد جای هیچ گونه شانه خالی کردن و تردید نسبت به این وظیفه حتمی یک مسلمان که برای شیعه و سنی فرق ندارد، وجود ندارد، چرا که پیامبر اسلام (ص) این دستور را صادر کردند و وظیفه اسلامی و انسانی ما است و نمی‌توانیم نسبت به هم نوعان خود که تحت ظلم هستند، بی‌تفاوت باشیم و باید هر کاری از دستمان برمی‌آید، حتی حمایت لسانی، حضور و شرکت در راهپیمایی روز قدس را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس باعث دلگرمی مردمی است که در حال مبارزه مستقیم و رو در رو با این رژیم غاصب هستند.
وی خاطر نشان کرد: همانطور که در برخی کتب اهل سنت آمده است یهود عنود قبل یا بعد از ظهور حضرت مهدی علیه السلام از بین می‌رود و ریشه‌کن می‌شود، امید که این وعده الهی هر چه زودتر محقق و شاهد فروپاشی و اضمحلال رژیم غاصب و کودکش اسرائیل باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار