کد خبر: ۹۱۹
مدیر کل آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم:

ثبت نام هفدهمین دوره آزمون حافظان قرآن

محمد رمضانی فرد از زمان آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد رمضانی فرد «مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم» از زمان آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام دوره هفدهم از اول اسفندماه آغاز و حداکثر تا بیست و پنجم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام در این دوره بیان کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام لازم است با همراه داشتن اطلاعات شخصی خویش و همچنین فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ به بخش ثبت‌نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه کرده و اطلاعات خویش را در سامانه ثبت‌نام وارد کنند.

رمضانی فرد افزود: آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و با درجات ۱ تا ۵ و هم‌طراز با مدارک دیپلم تا دکترا خواهد بود.

وی ادامه داد: این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: این آزمون برای کسانی که تا درجه ۳ یعنی حافظ کل قرآن کریم باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رمضانی گفت: مرحله کتبی این آزمون در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ و مرحله شفاهی در اواخر مردادماه سال آینده و بر اساس جدول زمان‌بندی برگزاری طرح اعطای مدرک برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص ثبت‌نام گفت: از حافظان گرامی درخواست داریم ثبت‌نام را به‌روزهای پایانی موکول نکنند و از زمانی که سامانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ثبت‌نام را انجام دهند.

وی در پایان ضمن تأکید بر مطالعه آیین‌نامه طرح ارزیابی اذعان کرد: لازم است حافظان گرامی آیین‌نامه را به‌دقت مطالعه کنند تا در فرایند دوره با مشکل روبه‌رو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گفتنی است که آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار