کد خبر: ۹۲۵۳
در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح شد؛

لزوم شکل‌گیری کرسی‌های تدبر و تفسیر در سراسر کشور

حجت‌الاسلام علی تقی زاده گفت: حوزه‌های علمیه مهم‌ترین رکن برای اجرای فعالیت‌های قرآنی هستند و تا حوزه‌های علمیه و طلاب قرآنی نشوند، فعالیت‌های قرآنی ابتر می‌ماند.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در دیدار با حجت‌الاسلام نوری، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، اظهار کرد: اصلاح نسبت مردم با قرآن و گسترش میزان انس و تدبر در قرآن کریم ضروری‌ترین کارها است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری به قرائت و حفظ قرآن خیلی اهمیت می‌دهند، افزود: رهبر معظم انقلاب قرائت و حفظ قرآن را مهم می‌دانند اما آن‌ها را مقدمه انس و انس را مقدمه تدبر و آن را مقدمه عمل به قرآن می‌دانند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بابیان این‌که ما در زمینه انس و تدبر در قرآن بسیار عقب هستیم، تصریح کرد: حضرت آقا بسیار بر برگزاری کرسی‌های تلاوت متدبرانه به‌خصوص در مسجد با همان شیوه‌ای که خودشان هم قبل از انقلاب در مسجد کرامت و مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار می‌کردند، تأکید می‌کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم قرآنی در استان از حجت‌الاسلام مهدوی رئیس دانشگاه تشکر کرد و افزود: مسیر ورود به تدبر و عمل به قرآن، قرائت و حفظ است. ولی حوزه علمیه باید قرآنی شود تا فعالیت‌های قرآنی ابتر نماند.

وی اظهار داشت: متأسفانه قرآن و فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه جایگاهی ندارد و این جای سؤال دارد که  طلابی که در محرم و ماه مبارک رمضان تبلیغ می‌کنند، چه قدر در محضر قرآن‌اند و قرآنی هستند؟

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: در کرسی ثابت تفسیر قرآن مشکل‌داریم و اگر برای طلاب و مبلغین و کرسی‌های تفسیر عمومی قرآن کریم کاری کنیم، بسیار کار بهتر جلو می‌رود

 امام‌جمعه بجنورد در ادامه تأکید کرد: قرآن آخرین کتاب آسمانی در دسترس بشر است و باید برای رساندن پیام قرآن به همه بشریت تلاش کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام مهدوی، رئیس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد با تأکید بر جمع شدن همه ظرفیت‌ها برای تحقق یک اقدام جدی در کرسی‌های تفسیر افزودد: قرآن در کشور ما مظلوم است و از بسیاری از ظرفیت‌ها استفاده‌نشده است و کلید حل این مشکل همت همه مسئولین است و پیشنهاد بنده این است که استان ما به‌عنوان استان نمونه برای تربیت طلاب قرآنی انتخاب شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار