کد خبر: ۹۳۰۱
قائم مقام بنیاد هدایت کشور:

اجرای «مهرواره محله همدل» عامل تحکیم پیوندهای اجتماعی و خانوادگی

قائم مقام بنیاد هدایت کشور گفت: اجرای «مهرواره محله همدل» و مردمی سازی فعالیت ها عامل تحکیم پیوندهای اجتماعی و خانوادگی در جامعه است.
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا غلامی در سفر به استان اردبیل در جلسه بررسی میزان فعالیت «طرح مهرواره محله همدل» در جمع کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: مدیران سنگر تبلیغ و تبیین باید بیش از پیش به مسائل روز جامعه مسلط باشند تا شبکه تبلیغی را برای تحقق جهاد تبیین تقویت کنند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه ما تعالی شبکه امامت و تقویت کارکرد مسجد است که در سال گذشته برای ایفای این مسئولیت تعداد ۳۰۰ نفر از مسئولین پایگاه‌های مسجد را در راستای تبیین الگوی امامت، تغذیه فکری کرده و برای امسال تعداد یک هزار مسئول پایگاه مساجد در سطح کشور را در دستور کار قرار دادیم تا در دوره‌های آموزشی، توانمندسازی در حوزه الگوی امامت و مسجد را ارتقا دهیم.

قائم مقام بنیاد هدایت کشور تقویت حلقه‌های میانی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بر تقویت حلقه‌های میانی و نقش آنها در ارتباط با اقشار مختلف مردم تاکید دارند و ما نیز باید با استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی بیش از پیش فعال باشیم.

حجت الاسلام غلامی از حلقه‌های میانی به عنوان کنشگران جدی در مهرواره های فرهنگی یاد کرد و افزود: تحلیل، شناسایی، شبکه سازی و پیوند کردن حلقه‌های میانی به مسجد و نیز توانمندسازی و ایجاد انگیزه در بین آنها همراه با تحلیل اطلاعات و ارتباط گیری با امام محله و تبدیل مسجد به حوزه عملیاتی از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت فرهنگی، دینی با محوریت مسجد در جامعه است.

«تحکیم پیوندهای اجتماعی و خانوادگی» هدف مهم «مهرواره محله همدل»

قائم مقام بنیاد هدایت کشور «تحکیم پیوندهای اجتماعی و خانوادگی» را مهم‌ترین هدف برگزاری «مهرواره محله همدل» عنوان کرد و گفت: نظام تمدنی غرب وقتی کدخدایی خود را از دست داده و در تمامی حوزه‌ها از قدرت ساقط شده، در حوزه دیگر بنام «حکمرانی مجازی» فعالیت می‌کند تا هویت انسانی و پیوندهای اجتماعی را نابود کند.

حجت الاسلام غلامی تقویت پیوندهای الهی و برگشتن به هویت انسانی را اولین راهبرد در مقابله با «حکمرانی مجازی» دشمن عنوان کرد و گفت: با اجرای «مهرواره محله همدل» پیوندها و حس مسئولیت‌های اجتماعی، خانوادگی و همسایگی تقویت شده و در مقابل طراحی دشمن در فضای مجازی، اقدامات شایسته فرهنگی انجام می‌شود.

وی به نقش مهم بانوان در اجرای مهرواره های فرهنگی اشاره کرد گفت: در مهرواره های مختلف که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ارائه شده، بانوان فعالانه پای کار بودند که در این راستا شبکه سازی در بین آنها انجام شده و در «مهرواره بانور ۱» اطلاعات آنان گردآوری شده و در «مهرواره بانور ۲» شبکه را توانمندتر خواهیم کرد.

قائم مقام بنیاد هدایت کشور گره گشایی از مشکلات مردم را از دیگر اهداف «مهرواره محله همدل» و ضامن تداوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه برای همراهی بیشتر با انقلاب و تحقق جهاد تبیین از برکات مهم گره گشایی از مشکلات مردم با همکاری نیروهای مردمی است که در مهرواره های فرهنگی این امر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار