کد خبر: ۹۳۰۴
برای طلاب و روحانیون؛

فضای مجازی بستری عمیق برای جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فضای مجازی با در نظر گرفتن تمام آسیب‌ها و ظرفیت‌هایش یکی از بستر‌های مهم و عمیق برای جهاد تبیین و تبلیغ است.
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در نشست طلاب فعال فضای مجازی استان که روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های محیط فضای مجازی بسیار بالاست و این ظرفیت‌ها می‌تواند هم تبدیل به آسیب شود و هم می‌تواند فرصت‌های بسیار خوب و مناسبی را در اختیار علوم انسانی و دیگر علوم قرار دهد و تعیین این موضوع به عهده کاربران و دغدغه‌مندان این حوزه است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مهم‌ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی نهادینه کردن فرامین مقام معظم رهبری است افزود: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بیانیه گام دوم انقلاب و در ادامه فرمان جهاد تبیین را صادر فرمودند و بر همین مبنا فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی تبیین شد که مهم‌ترین رویکرد آن رسیدن به نقطه تمدن اسلامی و احیاء و احصاء ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه نیروی بالقوه نوجوانان و جوانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: فضای مجازی امروزه از مهم‌ترین بستر‌ها برای جهاد تبیین است و مبلغان دینی در این حوزه می‌توانند به تبلیغ و تبیین اسلام ناب و نشر خوبی‌ها پرداخته و پاسخگوی شبهات دینی و اعتقادی که گریبان گیر جامعه دینی به‌ویژه نوجوان و جوان ما شده است، باشند.

وی همچنین افزود: احصا و احیا ظرفیت‌های مردمی که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که متأسفانه در بسیاری از موارد مسئولان و مدیران جامعه این ظرفیت را فهم نکرده و در بسیاری از برنامه‌ها که متولی اصلی آن‌ها مردم هستند، نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف با صرف بودجه‌ها و اعتبارات دولتی ورود کرده‌اند و این امر باعث شده است فعالیت‌های جهادی مردمی کمرنگ جلوه داده شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: دشمنان در فضای مجازی که یکی امروزه به مهم‌ترین ابزار‌ها برای مدیریت و سلطه جهانی تبدیل‌شده است، تلاشش می‌کنند تا در خلوت فضای مجازی جوان ما را با شبهات فکری و اعتقادی مواجه کند و آن‌ها را به انواع انحرافات گرفتار نماید؛ که اگر نیرو‌های انقلابی و مذهبی دغدغه و غصه مردم را داشته باشند با حضور فعال در این فضا محیطی امن برای مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان فراهم می‌کنند و یا حداقل از آسیب‌های آن می‌کاهند.

 وی بابیان این‌که کار جهادی به معنای رایگان و مفتی کار کردن نیست، افزود: کار ما در سازمان تبلیغات اسلامی حمایت از ظرفیت‌های خودجوش مردمی، خصوصاً در فضای مجازی و رسانه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مراسم جشن فرشته‌های و جشن روزه اولی‌ها اظهار کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی و طلاب تبلیغ دین و کار‌های فرهنگی است، لذا اهداف ما کاملاً هماهنگ است و عرصه کار ما فرهنگی است، لذا تلاشمان این است تا در فضای مجازی با همکاری و هماهنگی کار‌های خوبی را برای استان رقم بزنیم و آماده حمایت از تشکل‌های مردمی رسانه‌ای برای تولیدات فاخر هستیم.

وی در پایان بابیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی بر این استفاده از تخصص طلبه‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی تمرکز دارد، گفت: سازمان رسانه‌ای سپهر یکی از سازمان‌هایی که جدیداً ذیل سازمان تبلیغات اسلامی شکل‌گرفته است و در تلاش است تا فرصت‌های جدیدی را برای فعالان فضای مجازی و رسانه به وجود آورد تا با استفاده از این ظرفیت بتواند ارتباطات مؤثری بین سازمان و فعالان مجازی ایجاد نماید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار