کد خبر: ۹۳۴۱
دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کشور:

ایجاد شبکه هیئت وتشکل‌های دینی در شهرها رویکرد تبلیغات اسلامی است

دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کشور گفت: برنامه سازمان در افق بلندمدت، ایجاد شبکه هیئت در شهر‌ها است.
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام علی اوصانلو با بیان اینکه اگر گریزی به اتفاقات اخیر به ویژه نیمه دوم سال گذشته بیندازیم، خواهیم دید که همه معاندان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی، با وجود داشتن اختلاف نظر‌های زیاد، در زمینه براندازی نظام وحدت داشتند، اظهار کرد: ما به عنوان امت اسلامی باید زودتر از سایرین به این الگو که همان اتحاد برای یک هدف مشترک است، دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث هیئات مذهبی، تعدادی شبکه در سطح کشور ایجاد شده و بستر فعالیت‌های این شبکه‌ها نیز بستر هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی است، تصریح کرد: این در حالی است که تا دو سال گذشته این هیئات ارتباط چندانی به لحاظ نوع کاری که دارند، با هم نداشتند و این امکان وجود داشت که در مواقعی نیز موازی‌کاری داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کشور با یادآوری اینکه وظیفه سازمان هیئت‌های مذهبی هموار کردن فضای هیئت‌ها و پشتیبانی از آن‌ها است و به این نتیجه رسیدیم که این شبکه‌ها را در سطح کشور گرد هم آوریم، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۰ شبکه اصلی در کشور داریم که در اولین گام، مسئولان این شبکه‌ها را دور یک میز جمع کردیم که خوشبختانه این گردهمایی خروجی بسیار خوبی داشت.

اوصانلو، طراحی تقویم مشترک برای این شبکه‌ها را یکی از اقدامات این سازمان که از سال گذشته آغاز شده دانست و افزود: معتقدیم این خود باعث خواهد شد تا شبکه‌ها از برنامه یکدیگر اطلاع کسب کرده و از موازی‌کاری و مهم‌تر از آن ایجاد تداخل در برنامه‌ها جلوگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کشور با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف در این زمینه، ایجاد همدلی و هم‌آهنگی، کاهش موازی‌کاری، انجام عملیات مشترک و … محقق شد، عنوان کرد: سال گذشته این شورا برای ماه محرم یک شعار مشترک انتخاب کرد که در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت و شبکه‌ها نیز از آن بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: بعد از مدتی در صدد راه‌اندازی این شبکه‌ها در استان‌ها برآمدیم، در واقع مقرر شد مسئولان این شبکه‌ها در استان‌ها گرد هم آمده و شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی را در استان‌ها تشکیل دهند و تا به امروز بیش از ۸۰ درصد این شبکه‌ها در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

اوصانلو یادآور شد: برنامه سازمان در افق بلندمدت این است که این شبکه‌ها از استان‌ها به شهرستان‌ها و شهر‌ها سوق پیدا کرده و به جایی برسد که امت اسلامی در بزنگاه نظر مشترک داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار