کد خبر: ۹۴۳۰

برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آزادشهر

نخستین جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آزادشهر در سال ۱۴۰۲ در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این جلسه حجت‌الاسلام طالبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: امروز جهاد‌تبیین مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است و برای تحقق کامل آن باید روحیه اندیشه‌ورزی و تبیین‌گری هم در میان قشر مذهبی به‌ویژه بانوان فرهیخته ترویج شود و بسترسازی عملیاتی در این زمینه صورت پذیرد.

وی، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم را جهت شکل‌گیری شبکه تبیین‌گری مهم و انسان‌ساز ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این جلسات نقش اساسی در گسترش اندیشه جهادتبیین دارد و بانوان می‌توانند نقش کلیدی در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام طالبی با بیان‌اینکه تمسک به قرآن و عترت یک امر ضروری بوده و در حال حاضر راه نجات و مسیر برون رفت از چالش‌ها، عمل به فرامین الهی در قرآن کریم است، افزود: بانوانی که در کنار زندگی روزمره، مشغول به تدریس و ترویج قرآن هستند در حقیقت مشغول تبیین حقیقی و عملی مبانی قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه بانوان باید با برنامه‌ریزی در کارهای منزل در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی هم فعال باشند و البته تا امروز رشد چشم گیری را شاهد هستیم، تصریح کرد: در زمینه گسترش جریان قرآنی اعضای هیئت اندیشه‌ورز قرآنی باید با ارتباط بیشتر و گسترده‌تر با مراکز آموزشی به ویژه دانش آموزان را فراهم کرده و در این زمینه طرح‌های پیشنهادی خود عملیاتی کنند.

همچنین چگونگی برگزاری مهرواره محله همدل ۲ و نحوه همکاری با نیروهای مستعد و محله‌محور شرکت در این جشنواره و ضرورت اهمیت جذب جوانان مستعد و نقش پررنگ بانوان قرآنی در رویدادهای قرآنی از موارد مهمی بود که در این نشست ارائه شدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار