حجت الاسلام حسینی تأکید کرد:

مدارس صدرا بستری برای تربیت نیرو‌های نقش آفرین

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کادرسازی به معنای واقعی برای تربیت مدیران آینده جامعه و البته تربیت نیرو‌های مورد نیاز برای تحقق تمدن نوین اسلامی از مهمترین اهداف تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدراست.
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سید محمود حسینی در نشست هم اندیشی با مدیر کل آموزش و پرورش استان با محوریت چالش‌ها و فرصت‌های توسعه رشته علوم و معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: درصد بالایی از پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان و طلاب حوزه‌های علمیه در واقع خروجی مدارس صدرا هستند که نشان از ظرفیت قابل توجه این مدارس است.

وی ادامه داد: کادرسازی به معنای واقعی برای تربیت مدیران آینده جامعه از مهمترین اهداف تاسیس این مدارس است که تحقق این مهم می‌طلبد دست اندرکاران این حوزه نیز نقش موثرتری در رفع مشکلات مدارس صدرا ایفا کنند و موضوعاتی، چون نقش مشاوران هدایت تحصیلی در جذب دانش آموزان به رشته علوم و معارف اسلامی، نگاه نازل شورای عالی آموزش و پرورش به این رشته و  مشکلات کنکوری دانش آموزان علوم و معارف اسلامی در سطح ملی و توسط آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی پیگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی از سال گذشته با استقرار مبلغ یا مبلغه در مدارس صدرا نسبت به تقویت بنیه پرورشی اقدام کرده و با توجه به لزوم برگزاری جلسات توجیهی برای اصلاح ذهنیت مدیران و مشاوران هدایت تحصیلی مدارس به ویژه در پایه نهم برای تشویق دانش آموزان به حضور در این مدارس، آمادگی خود را برای همکاری با آموزش و پرورش در این زمینه اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم برگزاری جلسات و نشست‌های فصلی برای هم افزایی بیشتر دو مجموعه در خصوص مشکلاتی، چون محدودیت فضا‌های فیزیکی و آموزشی تاکید کرد و گفت: استفاده از امکانات و فضا‌های در اختیار سایر مدارس از جمله امکانات ورزشی مدارس پیرامون مدارس صدرا و یا برگزاری اردو‌ها و برنامه‌های تفریحی و آموزشی با استفاده از امکاناتی، چون اردوگاه دانش آموزی الغدیر مواردی هستند که امکان حل آن‌ها در خود استان و با استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های این مدارس خاطر نشان شد: برای نمونه مدرسه دخترانه صدرای تبریز چند سال متمادی نه تنها بین مدارس صدرا بلکه در بین سایر مدارس استان رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

حجت الاسلام حسینی گفت: خود را در کنار آموزش و پرورش برای استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس صدرا می‌دانیم و امیدواریم با هم افزایی دو اداره کل شاهد نقش آفرینی هر چه بیشتر این مدارس در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و کادرسازی برای آینده مدیریتی کشور باشیم.


حجت الاسلام علی پوررادی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز رفع برخی مشکلات و نواقص را لازمه تشویق و ترغیب نوجوانان به حضور در مدارس صدرا دانسته و تصریح کرد: این امر نیازمند استفاده هر دو مجموعه تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش از توان و ظرفیت‌های در اختیار خود برای رفع نواقص و ایجاد امکانات مناسب در این مدارس است و به عنوان متولی امور مدارس استان آمادگی کامل را برای تسهیل امور مدارس صدرا با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار خود داریم.


ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار