کد خبر: ۹۵۳
به دلیل تولید نمایشی با موضوع جانبازان؛

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی از «فردوس حاجیان» تقدیر کرد

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی برای تولید نمایشی با موضوع جانبازان در جشنواره تئاتر فجر، از فردوس حاجیان تقدیر کرد.
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کوروش زارعی «مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی» به نمایندگی از حوزه هنری، نمایش «آرش، شهر سوخته، بخش طبی ۴» به نویسندگی و کارگردانی فردوس حاجیان را تماشا کرد و سپس از طرف محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی از فردوس حاجیان برای تولید نمایشی با موضوع جانبازان در جشنواره تئاتر فجر، تقدیر کرد.

زارعی گفت: فردوس حاجیان از جانبازان شیمیایی ۸ سال دفاع مقدس است و از بنیان‌گذاران دانشگاه آزاد اسلامی در رشته تئاتر و معماری به‌حساب می‌آید. او سال‌ها رئیس دانشکده هنر و معماری بود و پژوهشگر و مترجم است.

او افزود: فردوس حاجیان در سال‌های اخیر در شهرستان زندگی می‌کند زیرا تنفس هوای تهران برایش مضر است. دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر فجر تصمیم گرفتند که امسال انگیزه‌ای به این جانباز کشورمان بدهند بنابراین کاری را به او سپردند و آن کار نویسندگی و کارگردانی نمایش «آرش، شهر سوخته، بخش طبی ۴» بود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: نمایش «آرش، شهر سوخته، بخش طبی ۴» داستان رزمندگان جانبازی را روایت می‌کند که در یک آسایشگاه داستان آرش کمانگیر را روایت می‌کنند و آن را با داستان رزمندگان دفاع مقدس مطابقت می‌دهند. همه این رزمندگان جانباز درنهایت شهید می‌شوند.

زارعی گفت: معمولاً خیلی از کارهای دفاع مقدسی ما دچار کلیشه‌ها و شعارزدگی‌های مرسوم می‌شوند اما نمایش «آرش، شهر سوخته، بخش طبی ۴» سعی کرده بود دچار شعارزدگی و کلیشه‌ها نشود. این نمایش از زاویه دید تازه و نو به موضوع جانبازان دفاع مقدس پرداخته بود و توانسته بود ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.

گفتنی است، نمایش «آرش، شهر سوخته، بخش طبی ۴» نوشته و کار فردوس حاجیان سه‌شنبه ۱۹ بهمن در دو نوبت در بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره تئاتر فجر در سالن چهارسو تئاتر شهر اجرا شد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافر آستانه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار