کد خبر: ۹۵۴۹
گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌ها؛

امام محله‌ای كه به خانه‌ همه دانش آموزان روستا سر می‌زند

حجت الاسلام مولایی در کنار همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که دارد تلاش می‌کند تا پای درد و دل مردم بنشیند و گره گشای مشکلات‌شان باشد؛ او به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند و پیگیر مشکلات فردی و خانوادگی آن‌ها می‌شود؛ طرحی که در بین مردم مورد استقبال قرار گرفته است.
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام جواد مولایی امام روستای سنگستان در شهرستان همدان است؛ بیش از یک سال در امر تبلیغ دین، معارف اهل بیت (ع) و خدمت رسانی به مردم روستا تلاش می‌کند.

حجت الاسلام مولایی در کنار برنامه‌های نماز جماعت و برگزاری مراسمات یک شب در میان برنامه قرائت قرآن و بیان ترجمه بخشی از آیات کلام الله را در مسجد دارد و در سایر شب‌ها نیز به بیان مباحث احکام، اخلاق و سخنرانی‌های معرفتی می‌پردازد. برنامه سخنرانی‌های معرفتی در ایام ماه مبارک رمضان نیز در نوبت صبح و ظهر در مسجد برقرار بود که در کنار آن برنامه‌های قرائت قرآن نیز رونق بخش مسجد شده بود.

حجت الاسلام مولایی برای نوجوانان و دانش آموزان روستا نیز برنامه دارد.

این امام محله به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند

او روزی ۲ ساعت از وقت خود را در دبستان روستا سپری می‌کند و در بین دانش آموزان حضور پیدا می‌کند. در کلاس های‌شان برنامه دارد و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهد. برگزاری کلاس‌های قرآنی و تربیتی برای نوجوان در مسجد نیز برقرار است و در کنار مباحث اخلاقی و معرفتی برنامه‌های تفریحی و ورزشی مانند فوتبال به صورت هفتگی پذیرای نوجوانان و جوانان روستاست و قریب به ۴۰ نفر از بچه‌های روستا در این کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند. سر سفره معارف مسجد می‌نشینند و اوقات فراغت خود را با بچه‌های مسجد سپری می‌کنند. عجین شدن برنامه‌های معرفتی و اخلاقی با برنامه‌های ورزشی و جذاب در سایه سار مسجد می‌تواند مانع بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی شده و آینده‌ای درخشان را برای نوجوانان مسجدی رقم بزند.

این امام محله به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند

این امام روستا با مردم نیز ارتباط خوبی دارد و تلاش می‌کند پای درد و دل مردم بنشیند و گره گشای مشکلات‌شان باشد؛ او به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند و پیگیر مشکلات فردی و خانوادگی آن‌ها می‌شود؛ طرحی که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام مولایی در بین جوانان نیز حضور دوستانه‌ای دارد و در برنامه‌های کوه‌نوردی و اردو‌های مختلف به اتفاق جوانان شرکت می‌کند؛ برگزاری هیئت هفتگی نیز محفلی معنوی و دوستانه برای کنار هم نشستن جوانان و مردم روستا با این امام روستاست.

بیش از ۳۰ خانواده نیازمند روستا تحت پوشش مسجد هستند و با کمک مردم هر چند ماه یکبار بسته‌های معیشتی و گوشت قربانی بین آن‌ها توزیع می‌شود؛ با کمک اهل مسجد جهیزیه نوعروس نیازمندی نیز در سال گذشته تأمین شد و به خانه بخت رفت. امام روستا در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز دغدغه‌مند است و برای کاهش آن تلاش می‌کند؛ ۴ خانواده که در شرف طلاق بودند با پیگیری‌ها و دلسوزی‌های حجت الاسلام مولایی به صلح و سازش رسیده اند و تعدادی از بیماران اعتیاد نیز برای ترک به کمپ فرستاده شده اند.

این امام محله به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند

برچسب ها:
اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار