کد خبر: ۹۹۱۷
حجت‌الاسلام جنتی مطرح کرد:

خلاء نظریه‌پردازی در موضوع حجاب

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در موضوع حجاب با خلاء نظریه پردازی مواجه هستیم که باید به دنبال رفع این خلاء باشیم.
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

خلاء نظریه‌پردازی در موضوع حجاببه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دومین نشست ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات اسلامی با فعالان و کنشگران رسانه‌ای در سالن جلسات بنیاد هدایت برگزار شد. حجت‌الاسلام محمد جنتی، عفاف و حجاب را دغدغه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در بعد فرهنگی دانست.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که دیدگاه شهید مطهری در مورد حجاب و عفاف دیدگاه جامعی است، گفت: برای اصلاح امور، مسائل باید سه بعدی در ابعاد پند، بعد و تدبیر لازم دیده شوند و اظهار کرد: امروز نگاه حاکمیت تنها به بخش بند است و باید به این مسأله به صورت کامل توجه شده و برنامه‌ریزی لازم شکل بگیرد.

مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات مردمی در زمینه عفاف و حجاب، افزود: دولت می‌تواند مسأله پوشش و عفاف را در بدنه کارمندان خود آغاز کند و به صورت جدی الزامات خود را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه می‌توان در فضای مطالبات موضوعات مختلف را دنبال کرد، اظهار کرد: در بیان این مدل‌ها می‌توان از ظرفیت اندیشمندان حوزه علمیه نیز استفاده کرد.

او تصریح کرد: مقام معظم رهبری حوزه علمیه را نرم افزار انقلاب اسلامی می‌دانند، اما در موضوع حجاب با خلاء نظریه پردازی مواجه هستیم که باید به دنبال رفع این خلاء باشیم.و همچنین با بیان اینکه نباید به صورت تک بعدی به عفاف و حجاب توجه شود، گفت: در این مسیر می‌توان بهره لازم را از نظریه شهید مطهری گرفت.

حجت‎‌الاسلام جنتی افزود: باید اولویت‌های ستاد عفاف و حجاب را در مرحله نخست تدوین کنیم و در این اولویت‌ها باید به نحوه ورود به فضای مجازی توجه شود.

گفتنی است در این هم اندیشی،  فعالان و کنشگران رسانه‌ای به بیان دغدغه‌ها و راهکار‌های حل مسأله عفاف و حجاب پرداختند.

ارسال نظر