فارس | گردهمایی دینی به زبانی دیگری

با کودکان و نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم

فارس | گردهمایی دینی به زبانی دیگری

با کودکان و نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم

حسینیه کودک و نوجوان یکی از ابتکاراتی است که این بار در شهرستان مهر در استان فارس توانسته است مخاطبین زیادی را به خود جذب کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسینیه کودک و نوجوان یکی از مسائلی است که نیاز به آن با رشد نسل جدید و پیچیده‌تر شدن فرایند رشد آنان، بیش از هر زمان دیگری در جامعه حس می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالعظیم ارودا، طلبه جوانی است که در شهرستان لامرد و مهر در استان فارس، از سال گذشته فعالیت‌هایی را در زمینه ایجاد فضای مذهبی برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است و توانسته است تاکنون بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان در رده‌های سنی ۴ الی ۱۴ سال از این شهرستان را به همراه چند طلبه دیگر گرد هم جمع کند و برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها اجرا کند.

با کودکان و نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم

وی در این باره با اشاره به راه اندازی حسینیه کودک و نوجوان در شهرستان مهر گفت: سال گذشته بود که به همراه چند طلبه جوان مبلغ دیگر، این فکر به سرمان زد تا برای کودکان و نوجوانان شهرستان، محیطی امن و سرگرم کننده به همراه آموزش‌های دینی راه اندازی کنیم؛ به دنبال این تصمیم با توجه به گرمای هوا، با استفاده از چادر و داربستی که در اختیار داشتیم، محیطی را ایجاد کردیم و برای آموزش کودکان در زمینه‌های مختلف برنامه ریزی کردیم. به دنبال فعالیت‌هایی که سال گذشته داشتیم، امسال در فضایی جدید و سربسته توانستیم فعالیت خود را دنبال کنیم و خانواده‌ها با خیال راحت تری نسبت به سال گذشته فرزندان خود را به مجموعه ما فرستادند.

حجت‌الاسلام ارودا با اشاره به رویکرد این حسینیه و نحوه آموزش‌ها افزود: در این حسینیه فعالیت‌هایی مانند آموزش‌های قرآنی و دینی، نقاشی و بازی‌های سرگرم کننده آموزش داده می‌شود؛ افراد بعد از ورود به گروه، با توجه به سن و استعداد و علاقه‌ای که دارند، در گروه مربوط به خود فعالیتشان را آغاز می‌کنند.

با کودکان و نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم

وی با اشاره به ترکیب مربیان این حسینیه گفت: گروه ما از ۸ طلبه آقا و ۴ طلبه خانم تشکیل شده است که ۴ نفر از آقایان و ۲ نفر از خانم‌ها از بومیان استان و مابقی از استان‌های قم و تهران هستند.

این طلبه فعال در حوزه کودک و نوجوان با اشاره به تخصصی بودن کار در حوزه کودکان و نوجوانان عنوان کرد: کار در حوزه تربیتی خصوصا در رده سنی کودک و نوجوان نیازمند شناخت و مهارت بالایی است؛ به همین منظور از تعدادی طلبه که در حوزه علمیه قم به صورت تخصصی در زمینه کودک و نوجوان فعالیت دارند و آموزش دیدند و تجربه بالایی دارند، دعوت کردیم تا در کنار ما حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام ارودا در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های شما مربوط به چه زمان‌هایی است، تصریح کرد: فعالیت ما سال گذشته و امسال تنها در ماه مبارک رمضان انجام شد، ولی برای ماه محرم پیش رو و تابستان نیز برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان داریم. آموزش مبانی دینی به زبان رده‌های سنی غیر از بزرگسالان یکی از ابتکاراتی است که در سال‌های اخیر توسط سازمان تبلیغات اسلامی و زیر مجموعه آن با کمک حوزه‌های علمیه در قالب حسینیه‌های کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و در اعیاد و عزاداری‌های مذهبی توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند و مردم زیادی را به سمت این حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی -مذهبی بکشاند.

1403/01/28

تعداد بازدید: 2

T

T