کد خبر: ۱۰۰۷
مداح جوان اردبیلی، از حال و هوای فراموش نشدنی آن عید بزرگ می‌گوید:

از مهرواره «هوای نو» تا مدیحه سرایی در حضور مقام معظم رهبری

مداح جوان اردبیلی، از حال و هوای فراموش نشدنی روز بزرگ مداحی در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی می گوید
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : 44

در نخستین روز‌های بهمن ماه امسال، همزمان با عید ولادت حضرت زهرا (س) جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
مهدی شوقی، مداح جوان اردبیلی، که از برگزیدگان «هوای نو» - مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکل‌های دیـنی جمهوری اسلامی ایران- است، نه تنها در این دیدار حضور داشت، بلکه یکی از مداحانی بود که به مدیحه سرایی پرداخت و مداحی او به شدت مورد توجه قرار گرفت.
با اینکه چند هفته‌ای از این دیدار و مدیحه سرایی مهدی شوقی در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما خاطره آن روز به یادماندنی، برایش زنده و تازه است. خاطره‌ای که هربار آن را بازگو می‌کند شور و شوق تمام وجودش را فرا می‌گیرد.
با این مداح جوان به بهانه آن روز بزرگ، به گفتگو نشسته ایم و او از عشقش به مداحی اهل بیت (ع) و آن روز فراموش نشدنی دیدار می‌گوید.
بهترین مشوقم، مادرم بود
آقا مهدی که از نوجوانی پا به دنیای مداحی گذاشته، با لهجه شیرین و زیبای آذری می‌گوید که اولین مشوقش برای اینکه مداح اهل بیت (ع) باشد مادرش بوده است: «مادرم خیلی دوست داشت ذاکر اهل بیت (ع) باشم و برای همین همیشه تشویقم می‌کرد که در این مسیر حرکت کنم».
او درباره اساتیدی که از آن‌ها آموخته است می‌گوید: «اولین استادم مرحوم «حاج شاپور امانی» بود، یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌های نوحه خوانی در اردبیل، روزی ام بود که در دوسال پایانی عمرشان در جلسات درس این بزرگوار حضور داشته باشم».
او ادامه می‌دهد: «در مدت همان دو سال، درس‌های زیادی را از ایشان آموختم، همچنین استاد کریم خانی و استادان دیگری هم داشتم که هرکدام از آن‌ها درسی به من آموختند».
استاد مؤذن زاده، مداحی بی نظیر
گفتگویمان که به استاد موذن زاده اردبیلی می‌رسد، آقای شوقی با بیان اینکه مرحوم مؤذن زاده یکی از استادان تکرارنشدنی در مداحی است می‌گوید: سبک ایشان را خیلی دوست دارم، اصلا همه ما با صدا و نوای استاد مؤذن زاده بزرگ شده ایم، خیلی خوشحالم که چندبار فرصت شد و لیاقت پیدا کردم که در محضر این استاد بزرگ باشم، اما حیف که خیلی زود ایشان را از دست دادیم.
شوق دیدار رهبر معظم انقلاب
دیدار با رهبر معظم انقلاب، یکی از خاطرات فراموش نشدنی این مداح جوان است، این دیدار آنچنان شوقی را در وجود مهدی ۲۴ ساله برانگیخت که شب قبل از دیدار خواب را از چشمانش ربود، او درباره ماجرای دیدار با مقام معظم رهبری اینطور می‌گوید: وقتی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی با من تماس گرفتند و گفتند برای مراسم دیدار مداحان با مقام معظم رهبری آماده باش، تمام وجودم را شور و شوق فرا گرفت. انگار خواب می‌دیدم، خوابی شیرین، نمی‌توانستم باور کنم که این لیاقت نصیبم شده تا به حضور ایشان برسم و از آن مهمتر اینکه در حضور ایشان مداحی کنم.
مداح خوش قریحه اربیلی می‌گوید: آن روز، استرسی شیرین تمام وجودم را فرا گرفته بود، اما وقتی پشت میکروفن رفتم و شروع به مدیحه سرایی کردم، آنقدر از مقام معظم رهبری انرژی گرفتم که از جان و دل خواندم.

ارسال نظر