کد خبر: ۱۰۴۸۸
به همت انتشارات سوره‌مهر

برگزیدگان پویش کتابخوانی «مهاجر سرزمین آفتاب» انتخاب شدند

پویش کتابخوانی «مهاجر سرزمین آفتاب» که در بهمن ماه ۱۴۰۱ توسط انتشارات سوره‌مهر آغاز شده بود با معرفی برگزیدگان، به پایان رسید.
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

برگزیدگان پویش کتابخوانی «مهاجر سرزمین آفتاب» انتخاب شدندآیین پایانی پویش «مهاجر سرزمین آفتاب» روز گذشته در سالن مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور علاقمندان به کتاب، اهالی رسانه و مسئولان انتشارات سوره‌مهر برگزار شد.

حمیده مهران از بندر ماهشهر برنده جایزه ۵۰ میلیون تومانی این پویش شد و محبوبه نیکو، ثنا فتحی آشتیانی، عاطفه مومن‌زاده عالم، مریم خوش‌نجات، مرجان ترمه باف، امیر خانی، زهرا فلاحی، عارفه کبیر، محمد منتظری و افسانه ولایی نیز از دیگر برندگان قرعه کشی در این مراسم بودند.

بلقیس بابایی دختر مرحوم بابایی درباره مادرش گفت: تنها خاطرۀ من از مادر که در ذهنم بسیار پررنگ و یادآوری آن برایم بسیار ناراحت کننده است، سفر ما به ژاپن هست که من به علت بیماریش همراه او بودم. هرچند که بیماری مادر مانع فعالیت‌های اجتماعیش شده بود، اما او همچنان با سختی علاقه اش را نشان می‌داد، مثلا در بازی والیبال ایران و ژاپن که در کشور ژاپن بود مادر تیم ملی ایران را تشویق می‌کرد. پس از پیروزی تیم والیبال کاپیتان تیم دسته گلی به مادرم داد و به او ادای احترام کرد که مادرم بسیار خوشحال و متحول شد.

بابایی افزود: در حال حاضر با وجود اینکه یک سال از نبودن مادر می‌گذرد اما هنوز نتوانسته‌ام نبودنش را بپذیرم. ما سال‌ها کنار هم بودیم و مادرم در تمام خاطرات من حضور پررنگی دارد.

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب خاطرات زندگی کونیکو یامامورا با نام ایرانی سبا بابایی است که پس از آشنایی و ازدواج با یک تاجر ایرانی اهل یزد به نام اسدالله بابایی، در بیست سالگی به ایران مهاجرت کرد و از آن زمان در ایران اقامت داشت. فرزند او محمد بابایی در جبهه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهید شد و از آن پس کونیکو یامامورا را به عنوان «تنها مادر شهید ژاپنی» می‌شناسند. 

یامامورا در ترجمه کتاب‌های فارسی به ژاپنی فعالیت می‌کرد و در ترجمه کارتون‌های ژاپنی به فارسی نیز با صدا و سیما همکاری داشت. او همچنین از فعالان موزه صلح تهران بود و چند سال به عنوان مادر موزه صلح در این موزه فعالیت داشت. سبا بابایی تیرماه سال گذشته در ۸۳ سالگی بدرود حیات گفت.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار