کد خبر: ۱۰۵۴۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار:

مردم بیجار به استقبال ماه محرم رفتند

حجت‌الاسلام جمادیان گفت: عزاداران و عاشقان حسینی (ع) در شهرستان بیجار با اجرای مراسم‌های مختلف و سیاه‌پوش کردن محلات، مساجد و هیات‌ها به استقبال ماه محرم رفتند.
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام سعدالله جمادیان رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار، ضمن ارائه گزارش از برنامه‌هاي عزاداري ماه محرم شهرستان بيجار اظهار داشت: هيئات مذهبي شهرستان بيجاردر بزرگداشت رثای سرور و سالار شهیدان مراسمات معنوي و باشکوهي را برگزار می کنند.

وي افزود: مردم بيجار در ايام شهادت سید الشهدا امام حسین(ع) با حضور در مساجد و حسينيه‌ها و تشکيل دسته سينه‌زني متشکل از جوانان و نوجوانان در ايام شهادت، اين ايام را گرامي می‌دارند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار ادامه داد: مراسم ويژه سوگواری با حركت هيئت‌هاي مذهبي در قالب دسته جات بزرگ عزاداري از مكان‌هاي مختلف شهر شروع می‌شود و سپس مداحان اهل بيت(ع) به مرثيه‌سرايي و نوحه‌خواني می‌پردازند.

حجت الاسلام جمادیان تاکید کرد:همچنین سخنرانان در جمع عزاداران حسینی به سخنراني پيرامون شخصيت والاي سید الشهدا(ع) می پردازند و حضار را به فيض می رسانند.

گفتني است؛ برگزاري مراسمات گسترده سوگواری، اعزام مبلغ و مبلغه به اماکن مذهبي و روستاهاي فاقد روحاني، تجمع و عزاداري هيئات مذهبي در ایام محرم برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در سطح شهرستان، اطعام عزاداران در شهر و روستاها برگزاري گفتمان‌هاي ديني و کارگاه‌هاي آموزشي توسط مشاورين مذهبي و مربيان در سطح مساجد و مدارس، سياه پوش کردن فضاي شهري و اهداي پوستر و پرچم به مساجد و هيئات مذهبی از ديگر فعاليت‌هاي اداره تبليغات اسلامي در بزرگداشت دهه محرم است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار