کد خبر: ۱۰۹۱۲

آغاز پویش محله اربعینی در خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با نزدیک شدن به ایام اربعین از آغاز پویش محله‌ی اربعینی خبر داد.
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در پویش رزمایش محله اربعینی‌ تلاش بر این است که هر محله یک کاروان زیارتی داشته باشد و در کنار آن جاماندگان هم باید بدانند که در این ایام اربعین رفتن مهم است نه رسیدن، پس بیایید حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: این پویش دارای دو بسته انتخابی زائر و جامانده است که مخاطب می‌تواند فعال نماید و تلاش بر این است که حداقل ده هزار محله در سراسر کشور در این پویش شرکت کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: پویش محله اربعینی‌ به همت سازمان تبلیغات اسلامی در محورها و بسته‌های پشتیبان ازجمله رادیو اربعین، ره‌توشه، تجربه نگار، چگونه محله‌مان را اربعینی کنیم، موکب محله و به عشق حسین (ع) طراحی و در قالب پلتفرم در فضای مجازی منتشرشده است.

 وی با اشاره به این‌که نباید از کسانی که به هر دلیل امکان حضور در این رزمایش بزرگ را ندارند غفلت کنیم، افزود: باید تا حد امکان مردم را نسبت به اربعین آگاه‌سازی کنیم؛ زمینه حضور افراد را فراهم کنیم و برای کسانی که فرصت و شرایط حضور پیدا نکرده‌اند، مراسم جاماندگان را که چندین سال است باهمت علماء و مؤمنین راه‌اندازی شده را توسعه دهیم و با راهکارهای مختلف و ابتکار عمل عزیزان محله‌های خود را اربعینی کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به نحوه شرکت در پویش محله اربعینی‌ اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان از تمامی اقشار اعم از برادران و خواهران می‌توانند با ورود به سامانه «محله اربعینی» به آدرس https://mahalehamdel.ir/arbaeen در این پویش سراسری شرکت کنند.

گفتنی است، پویش «محله اربعینی» در امتداد پویش «محله همدل» در سراسر کشور اجرا و به نفرات برتر فعال در این پویش هدایایی اهداء خواهد شد.

 

ارسال نظر