کد خبر: ۱۱۴۱۱
کار بزرگ معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری، در۸ استان کشور

«آسمان» با ۵۰۰ نیروی استانی ضبط شد

ضبط برنامه «آسمان» به همت معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و مشارکت شبکه یک صدا و سیما در ۸ روستا از ۸ استان کشور تولید شد.
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

«آسمان» با ۵۰۰ نیروی استانی ضبط شدبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، با پایان ضبط برنامه «آسمان» که به همت معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و مشارکت شبکه یک صدا و سیما در ۸ روستا از ۸ استان کشور تولید شده است، این برنامه جذاب و شاد در ایام هفته وحدت، هر شب ساعت نوزده روی آنتن می‌رود. در تولید این اثر، تمامی عوامل برنامه تنها از نیرو‌های بومی استان انتخاب شده‌اند که کاری بسیار تحسین برانگیز به شمار می‌رود.

هدف از ضبط این برنامه که با اجرای اقبال واحدی از شبکه یک صدا و سیما پخش می‌شود، به تصویر کشیدن اتحاد و همدلی مردم ایران در هر نفطه از کشور و نیز معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری هر استان است، در این برنامه، گروه‌های برترهنری استان، در بخش‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند.

۵۰۰ نیروی بومی

امیرعباس شهدوست، تهیه‌کننده برنامه جشن بزرگ «آسمان»، درباره مراحل تولید این برنامه گفت: معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری، تفاهمنامه‌ای با شبکه یک سیما داشت که بر اساس آن قرارشد به مناسبت هفته وحدت، مراکز استانی حوزه هنری، ۸ قسمت برنامه در روستا‌های ۸ استان تولید کنند.

وی افزود: در برنامه‌های مشابه گذشته، تولید برنامه به این صورت بود که یک تیم از تهران برای ضبط برنامه به استان‌ها اعزام می‌شد، اما برای تهیه برنامه آسمان تمام عوامل تولید اعم از تصویربردار، نورپرداز، تدوینگر و طراح صحنه، همگی از همان استان انتخاب شدند و در مجموع برای تهیه ابن ۸ قسمت، از حدود ۵۰۰ نفر از نیرو‌های بومی استان‌ها استفاده کردیم که اغلب آنها، هنرمندان دهه هفتادی و دهه هشتادی هستند.

 واحدی هم از تهران این گروه‌ها را نظارت و رهبری می‌کنند که یک برنامه استاندارد و جذاب تولید شود.

۸ روستا، ۸ استان

به گفته تهیه‌کننده این برنامه، اجرای جشن بزرگ آسمان را اقبال واحدی برعهده دارند که برند اجرا در روستا را با برنامه «مستقیم آبادی» دارند.

برنامه آسمان که در هفته وحدت، هر شب ساعت ۱۹ از شبکه یک پخش می‌شود شامل برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در قالب موسیقی‌های محلی، دف نوازی، تواشیح، سرود، مسابقه‌های فرهنگی و هنری و گفتگو با افراد شاخص آن منطقه است.

این لوکیشن‌های جذاب

تهیه‌کننده این برنامه درباره لوکیشن‌های برنامه هم می‌گوید: لوکیشن‌های برنامه ۸ روستا در ۸ استان بود که عبارت است از روستای تیرور در استان هرمزگان، روستای شمام در گیلان، روستای هیر در قزوین، روستای بالانج در آذربایجان غربی، روستای هشمیز در کردستان، مقبره اویس قرنی در کرمانشاه، روستای عطاآباد در گلستان و روستای قلعه نوخرقان در سمنان.

 تعامل با مخاطبان

تهیه‌کننده این برنامه با اشاره به اینکه اگر چه در دوره قبل، ۱۰ قسمت از برنامه آسمان تولید شده بود می‌گوید:، اما این بار برنامه با تفاوت‌های قابل توجهی روی آنتن می‌رود که یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این برنامه با مجموعه برنامه قبلی، برگزاری آن با جمعیت زیاد است. به طور مثال در هرمزگان با جمعیت ۲ هزار نفری و در قزوین با جمعیت ۱۲۰۰ نفری ضبط شد، در حالی‌که در برنامه‌های قبلی، جمعیت زیر ۲۰ نفر بود و به این ترتیب در سری جدید، تعامل با مخاطب بیشتر است.

شهدوست افزود: در مجموع، استقبال از برنامه خیلی خوب بود که شاید یکی از دلایلش، استفاده از عوامل بومی بود که موجب تبلیغات بهتر و بیشتر شد که در کنار سایرعوامل سبب شد جشن بزرگ آسمان به خوبی اجرا و ضبط شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار