کد خبر: ۱۲۴۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور چشمگیر مردم خراسان شمالی در مسابقات قرآنی ماحصل تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی استان است

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: حضور چشمگیر مردم خراسان شمالی در برنامه‌ها و به‌ویژه اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم، ماحصل تلاش‌های متمادی مجموعه‌های فرهنگی استان است.
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در جلسه شورای مدیران این اداره کل اظهار داشت: در روز‌های اخیر در استان خراسان شمالی شاهد اقدام و اتفاقی بودیم که نگاه دوربین‌های مذهبی و قرآنی و گوش‌های مأنوس با قرآن را به سمت استان ما جلب کرد که در این راستا لازم است از همه عزیزانی که برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات زحمت کشیدند ازجمله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که جانانه پای‌کار ایستاد و این فرصت را ایجاد کرد و همه مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی که در این راستا گام برداشتند، تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور گسترده عموم مردم در مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: آنچه در حین اجرای مسابقات و به‌ویژه در اختتامیه موردتوجه مدعوین و مسئولین کشوری به‌ویژه ریاست مکرم سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت، حضور چشمگیر و پرشور مردم بود که این نشان از فضای بسیار خوب و مناسب این استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیاتی که متصدیان اجرای این‌گونه مسابقه کشوری در برگزاری مسابقات سال‌های گذشته به دست آورده‌اند، همگی اذعان داشتند که این حجم از استقبال و جمعیت را بی‌نظیر دیده‌اند و بیان کردند که این حضور سابقه نداشته است، به‌طوری‌که در اختتامیه چندین مکان برای حضور مردم در نظر گرفته شد و این فرصت خوبی برای احیاء، احصاء، نشان دادن و بیان ظرفیت‌های این استان است و این استان نشان داد که لایق توصیفی است که مقام معظم رهبری از استان خراسان شمالی داشت و آن را به گنجینه توصیف کرد.

وی تصریح کرد: این بدان معناست که این استان گنج پنهانی دارد که دیگران نمی‌دانستند و ندیده بودند و این حضور پرشور و دغدغه‌مند مردم بااینکه محل برگزاری مسابقات چندین کیلومتر خارج از شهر بود، اما مردم اهل قرآن این استان در مسیر قرآن از جان و مال خود هزینه کردند و حضور یافتند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه افزود: به بهانه برگزاری این مسابقات این گنج رونمایی، احیاء و ملی شد و خیلی از نقاط کشور و مسئولین کشوری این ظرفیت مردمی استان ما را نظاره کردند و باری دیگر همت والای مردم متدین خراسان شمالی بر سر زبان‌های متولیان، مسئولین، اساتید و داوران، حامیان و حاملان قرآنی افتاد و این حضور چشمگیر حالا حالا‌ها نُقل مجالس خواهد شد.

وی تأکید کرد: نکته اینجا است که این اتفاق و این حضور چشمگیر به‌راحتی به دست نیامده و ماحصل تلاش‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های یکدل و یکرنگ و یک‌صدای فرهنگی استان در طول سال‌های متمادی است؛ چراکه کار فرهنگی، کاری بلندمدت است و اثر آن در بلندمدت محسوس می‌شود.

وی اظهار کرد: به اذعان دبیر برگزاری مسابقات که بیان فرمودند اگر قبل از برگزاری این مسابقات ۱۰۰ جلسه گرفته باشیم در ۸۰ جلسه‌ی آن گفته شد چرا استان خراسان شمالی میزبان باشد و الان اگر برای جمع‌بندی مسابقات جلساتی برگزار کنند می‌توانند بگویند چرا خراسان شمالی میزبان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از همه متصدیان و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی استان به‌ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کرد و افزود: این‌گونه اتفاقات مذهبی و فرهنگ‌سازی و مأنوس ساختن جامعه با قرآن باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: البته مردم باصفای این استان در بسیاری از اتفاقات ملی آزمون خود را پس داده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به حضور حداکثری در انتخابات گذشته و قرار گرفتن جزء استان‌های برتر در مشارکت مردمی در انتخابات اشاره کرد و نیز مردم این استان در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ و در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی یکی از بی‌نظیرترین اتفاقات را رقم زدند، به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال ۱۳۹۲ از حضور گسترده مردم خراسان شمالی تشکر نمودند.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: حضور مردم متدین و مجموعه‌های فرهنگی قرآنی و نشست‌های مذهبی کار خود را انجام داده و این حضور چشمگیر و گسترده مردم در این دوره از مسابقات نشان‌دهنده کارنامه قبولی و یک نمودار قبولی برای آن‌ها است.

وی بابیان این‌که ما به این میزان بسنده نخواهیم کرد، افزود: در برگزاری مسابقات و دیگر همایش‌ها حتماً نقص‌ها و ضعف‌ها و کم‌کاری‌هایی وجود دارد که متولیان و دستگاه‌های فرهنگی حاکمیتی باید درصدد رفع آن باشند و ما به این میزان اکتفا نمی‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم، افتتاحیه فعالیت‌های قرآنی استان است و می‌تواند آغازی برای فعالیت‌های مؤثر قرآنی در این استان باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و این بهانه خوبی است که متولیان قرآنی این حال و هوایی و بوی خوش قرآنی که به‌واسطه این مسابقات در سطح استان منتشرشده است، استفاده کنند و برگ برنده ما این است که بتوانیم آن را در سطح شهر‌ها و روستا‌ها طنین‌انداز کنیم و این مهم نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار