کد خبر: ۱۲۴۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

قشر تاثیرگذار مذهبی برای اقناع افکار عمومی اذهان در مسئله غزه باید فعال‌تر وارد شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: قشر تاثیرگذارمذهبی برای اقناع افکارعمومی اذهان در مسئله غزه باید فعال‌تر وارد شوند.
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان درنشست شبکه امامان، مسئولین هیئات مذهبی و مداحان شهرستان سرایان گفت: امروز طبق فرمایشات مکرر رهبر انقلاب جهاد تبیین در تمام ابعاد اولویت اول هر مجموعه ازجمله نهاد بابرکت هیئات است که باید تمام برنامه‌ها و ظرفیت‌ها را در این امر بسیج کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی دهه فاطمیه را فرصتی مغتنم برای این ضرورت مهم دانستند و گفت: یکی از بهترین زمان‌ها برای رفع شبهات اعتقادی و سیاسی و اجتماعی نسل جوان روضه‌ها است که باید بهترین بهره را از آن برد.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه‌ای را در قبال پشتیبانی از جبهه مقاومت داریم گفت: جامعه جهانی ایران را به عنوان ملت استکبار ستیز الگو قرار داده لذا تعمیق این باور‌های ارزشی در بین جوانان یک اولویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در مسیر این گفتمان سازی یقینا کنشگری جمعی جزء کارآمد‌ترین حرکت‌ها است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه: اضلاع مختلف تبلیغات اسلامی بصورت منسجم، روشمند و دانش بنیان در تمام کشور پای کار جهاد تبیین هستند افزود: جامعه مبلغان و مبلغات با سازوکار مشخص تبلیغی خود درراه جهاد تبیین گام برمی‌دارند، رروحانیون مستقر، مبلغات و روحانیونی که در ایام مختلف تبلیغی در مراسمات مختلف مردمی و مذهبی حتی در روستا‌های دورافتاده و مرزی برای تبلیغ اعزام می‌شوند و به نوعی بصورت یک جبهه در بحث تبیین و تبلیغ نقش آفرین هستند.

سالاری مکی گفت: یک ضلع بسیار پررنگ که در این چند مدت اخیر فعالیت خوبی داشته‌اند هیئت‌های مذهبی و مداحان هستند که حتی در کوچک‌ترین روستا‌ها هم فعالند و در کوچک‌ترین و دورافتاده‌ترین روستا‌ها هم هیئت داریم و چراغ مجالس حضرت اباعبدالله الحسین در آنجا روشن است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: اکنون هم با همین مجموعه مبلغان و مسئولین هیئات مذهبی در چند ماه اخیر، پخش زنده مراسم دعای ندبه در هیئت‌های روستایی را داشته‌ایم و اینکه حضرت آقا فرمودند؛ «هیئت کانون جهاد تبیین است»، یعنی اینکه هیئات در تمام برنامه‌های مذهبی و انقلابی در طول سال پای‌کار باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یک ضلع و یک قسمت سوم سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه قرآنی ما هستند و وظیفه ماست تا استعداد‌های قرآنی را شناسایی کنیم چراکه استان ما نخبه‌هایی مانند عطیه عزیزی کم ندارد، منتها باید ورود پیدا کنیم و استعدادیابی کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: نکته مغفولی که در بحث جهاد تبیین در کل کشور که شاید بتوان گفت مورد غفلت قرارگرفته بحث نقش آفرینی بانوان در جهاد تبیین می‌باشد چه اینکه دشمن از این مسیر ورود کرد و تمام امکانات خود را بسیج کرده و پروژه زن زندگی آزادی را مطرح کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیئات مذهبی و مسئولین هیئات مذهبی آن ارتباطی را که می‌تواند جامعه بانوان و زنان در پیوند‌های اجتماعی ایجاد کند را موردتوجه قرار دهند و اگر ما از فاطمه مرضیه (س) در فاطمیه داریم حرف می‌زنیم وجه تبیین گری آن حضرت را باید موردتوجه قرار دهیم چراکه همین فاطمه زهرا (س) وقتی می‌بیند که جامعه دچار فتنه و بحران شده با همان پهلوی شکسته به‌تن‌هایی درب خانه انصار می‌رود و تذکر به آن‌ها می‌دهد که مگر شما در غدیر نبودید که پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و سلم در غدیر علی بن ابیطالب را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد مگر فراموش کرده‌اید؟

وی بابیان اینکه موفقیت‌های خاص امیرالمومنین در مواردی همچون نزول سوره هل اتی پشتوانه‌ عرفانی حضرت فاطمه زهرا (س) را به همراه دارد که بتواند روح ایثار و انفاق را در خانواده خود نهادینه کند گفت:

در فاطمیه امسال آنچه که کل هیئت‌های مذهبی باید پای‌کار آن باشند همین  معجزه مادری است است چرا که مادر به‌عنوان نخ تسبیح اتصال اجتماعی تأثیر بسزایی در خانواده و جامعه دارد و در این عملیات به دنبال آن هستیم که مادر به‌عنوان یک عضو تأثیرگذار جامعه خصوصیاتی، چون ولایت‌پذیری، اخوت و همدلی، جهاد و استکبار ستیزی را در جامعه نهادینه کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: ما باید در فاطمیه قامت مجالس عزاداری‌مان را بر پررنگ کردن نقش مادرانه و زنانه بانوان قرار دهیم تا زنان و مادران جامعه بتوانند در این مسیر روشنگری کنند و تبیین کنند و فعالیتشان را در راستای تقویت همین مسیر قرار دهند.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی بانوان در هیئت باید پررنگ شود گفت: حتماً در هیئات یک رابط در قسمت خانم‌ها باشد چراکه محتوایی که برای بانوان باید در هیئت مطرح شود باید متفاوت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم و عزاداری‌هایی که در شهرستان شکل می‌گیرد به سمت‌وسوی همین معجزه مادری باید برود که مادر با آن عواطف مقدس و مهر مادری چگونه بتواند اتصال خانواده و جامعه با ولایت را ایجاد کند و مسئولین هیئات یک ابتکار و خلاقیتی با همکاری مداحان و مبلغین در فاطمیه امسال شکل دهند و مبلغین هم به لحاظ محتوایی با کتاب‌هایی که امسال در دسترس آن‌ها قرار داده شده و در سامانه شمع ارائه‌شده در این مسیر بصورت هماهنگ اقدام تبیینی داشته باشند تا ان شاء الله وظیفه خودمان را در این عرصه مهم و تأثیر گذار به خوبی به سرانجام برسانیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار