کد خبر: ۱۲۷۱۴
به همت اداره کل تبلیغات همدان رخ می‌دهد؛

تکریم ۱۴۰۲ بانوی تاثیرگذار در رویداد «معجزه مادری»

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: طرح معجزه مادری از ۲۰ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز و تا ۱۳ دی ماه مصادف با ولادت حضرت صدیقه (س) برگزار می‌شود.
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، ابتدا با اشاره جایگاه و نقش زن گفت: رسالت پیامبر صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله در زدودن خرافات جاهلیت و معرفی جایگاه شامخ زن در حیات اجتماعی-سیاسی، در رفتار آن بزرگوار با فاطمه زهرا (س) تجلی یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: در اسلام، زنان، چون مردان در بیشتر مسائل اجتماعی پایگاه و جایگاهی مناسب دارند و از حرکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی منع نگردیده‌اند؛ بلکه طبق تعالیم مسلم قرآن، مسئولیت‌های اجتماعی به‌طور یکسان متوجه مرد و زن است؛ چه آنکه در آئین توحیدی اسلام زن همپای مرد، تکامل پذیر و اوجگرا است و در پرتو شناخت و عمل به معراج می‌رود و به تعالی ممکن برای نوع انسانی دست می‌یابد. در این نیز تردیدی نیست و آیات قرآنی نسبت به آن صراحت دارد. قرآن هر گاه از کمالات و ارزش‌های والایی که انسان‌ها بدان می‌رسند، سخن می‌گوید، زنان را نیز همدوش و همسان مردان مطرح می‌کند.

 حجت الاسلام ارتقایی به اجرای طرح سراسری معجزه مادری اظهار کرد: هدف اصلی طرح تبیین جایگاه زن تربیت یافته در چارچوب این الگوی انسانی، بسان فاطمه (س) حضوری انسان‏ ساز و جامعه ‏ساز در عرصه جامعه و مدیریت اجتماعی است که همزمان در سراسر کشور با نام معجزه مادری در حال اجرا می‌باشد.

وی با بیان اینکه در استان این طرح از ۲۰ آذرماه تا ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود، افزود: در این طرح شناسایی و تکریم یک هزار و ۴۰۲ مادر تأثیرگذار الگوی فاطمی است که در ۷ محور با عنوان‌های اصلی: مهر مادری، رزق مادری، طعم خدمت، ایثار مجاهدانه، مادران ولایی و حضور، اشک و دعای مادری و مادران مردان آسمانی طراحی شده و در هر بخش ۱۸ بانوی الگوی فاطمی دتمامی شهرستان‌ها شناسایی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: در هر شهرستان به نیت سن حضرت زهرا (س)  در هر بخش ۱۸ نفر بانو شاخص که در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی نقش موثر و محوری دارد، توسط مردم و اصحاب رسانه شناسایی و روایت خواهند شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این طرح در ۲ بخش عمومی و اصحاب رسانه آثار جمع بندی و مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام ارتقایی در ادامه افزود: از صاحبان آثار چند رسانه‌ای در بخش‌های ویدیو، عکس و دلنوشته  تجلیل بخواهد آمد، علاقمندان آثار خود را می‌توانند به آیدی @nehzat_eslami_hmd نهضت اسلامی همدان یا شماره ۰۹۹۱۵۹۸۶۳۰۴ در ایتا ارسال کنند.

وی در پایان با بیان کلامی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) افزود: حضرت فرمودند همین برایمان کافیست در نظام اسلامی، زن همان حقوقی را دارد که مرد دارد حق رأی دادن و حق رأی گرفتن. در تمام جهاتی که مرد حق دارد، زن هم حق دارد... این که خارج از کشور منعکس کرده اند که در اسلام با زنان با خشونت رفتار می‌شود، امر غیر صحیح و تبلیغات باطلی است.

اجرای طرح «معجزه مادری» با معرفی ۱۴۰۲ مادر جامعه پرداز همدان

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار